سفر معاون رئیس جمهور به آمریکا برای شرکت در نشست کمیسیون مقام زن

سفر معاون رئیس جمهور به آمریکا برای شرکت در نشست کمیسیون مقام زن
پنج‌شنبه 26 اسفند 1400 - 22:04

انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در شصت و ششمین نشست کمیسیون مقام زن در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک شرکت کرد.

العالم _ ایران

انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در حاشیه شصت و ششمین نشست کمیسیون مقام زن در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک با نیلوفر بختیار، رئیس کمیسیون ملی وضعیت زنان پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

خزعلی ضمن اشاره به اشتراکات فرهنگی و روابط مناسب دو کشور در زمینه های متعدد اعم از سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، به معرفی فعالیتها و برنامه های معاونت زنان ریاست جمهوری اسلامی ایران در زمینه توانمندسازی زنان و رفع آسیب های آنان در مسیر پیشرفت پرداخت.

معاون رئیس جمهور با برشمردن اقدامات انجام شده و طرح های در حال انجام در خصوص مهارت آموزی زنان سرپرست خانواده و همراهی آنها تا به ثمر رسیدن تولیداتشان گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، زنان سرپرست خانوار عائله حکومت هستند لذا در حمایت و تأمین زنان سرپرست خانوار و خودکفا کردن آنها در این راستا اقدامات متعددی برنامه‌ریزی و انجام شده است.

وی همچنین با توضیح راهکار ایران در تامین امنیت و سلامت بانوان در "محیط خانواده" و "محیط کار" به طرح ارائه مشاوره های روان شناسی به زوجین در چهار سال اول زندگی مشترک برای حفظ بنیان خانواده اشاره کرد و فعالیت اورژانس اجتماعی و مراکز حراستی در ادارات و دستگاه‌های مختلف را به عنوان سازوکاری برای حفظ امنیت بانوان دانست.

نیلوفر بختیار رئیس کمیسیون ملی وضعیت زنان پاکستان نیز از برگزاری این دیدار ابراز خوشحالی کرد و با اشاره به دستاوردهای کشورش در جهت افزایش مشارکت بانوان در عرصه‌های اجتماعی و مدیریتی، به دغدغه این کشور در تامین سلامت و امنیت بانوان شاغل در محیط‌ کار پرداخت و از تاسیس مراکزی برای نظارت بر این موضوع در شهرهای مختلف پاکستان خبر داد.

دو طرف در پایان با ابراز امیدواری به ایجاد روابط نزدیکتر و فعالیتهای مشترک در حوزه زنان و خانواده از یکدیگر برای ملاقات در کشورهای دو طرف دعوت کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها