اوکراین: روسیه اهدافی در نزدیکی فرودگاه لویو را هدف قرار داد

اوکراین: روسیه اهدافی در نزدیکی فرودگاه لویو را هدف قرار داد
جمعه 27 اسفند 1400 - 14:07

مقام‌های اوکراینی اعلام کردند چند موشک کروز روسی از سمت دریای سیاه به ساختمانی در مجاورت یکی از شهرهای غرب این کشور اصابت کرده است

العالم - اروپا

«آندری سادوی» شهردار لویو، شهری در غرب اوکراین و نزدیکی مرزهای لهستان گفت، روسیه اهدافی در مجاورت فرودگاه این شهر را هدف قرار داده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، موشک‌های روسی روز جمعه به نواحی اطراف فرودگاه شهر لویو اصابت کرده اما به خود فرودگاه آسیبی وارد نشده است.

اندکی بعد وبگاه شبکه «اسکای نیوز» به نقل از ارتش اوکراین نوشت، یک ساختمان مربوط به تعمیرات هواپیما در نزدیکی فرودگاه این شهر هدف موشک‌های کروز قرار گرفته است.

ارتش اوکراین مدعی است این موشک‌ها از سمت دریای سیاه شلیک شده‌اند. خبرنگار اسکای نیوز نیز گفت، صبح امروز پس از شنیده شدن آژیر خطر در لویو چند صدای انفجار در این شهر شنیده شد.

از پیش از آغاز «عملیات ویژه» روسیه در اوکراین، بسیاری از تبعه‌ها و دیپلمات‌های خارجی حاضر در این کشور به شهر لویو منتقل شدند که برخی از آن‌ها هنوز در این شهر حضور دارند.

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه در پاسخ به درخواست کمک از سوی جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک (جدایی‌طلبان شرق اوکراین)، عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد که «غیر نظامی‌سازی و نازی‌زدایی» از اهداف کلیدی این عملیات است. مسکو بارها تاکید کرده که هیچ برنامه‌ای برای اشغال اوکراین ندارد و تاکید می‌کند که نیروهای مسلح روسیه فقط زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار می‌دهند. ایالات متحده و متحدانش، از جمله ژاپن، با اعمال تحریم‌های جامع علیه روسیه به اقدام مسکو واکنش نشان دادند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها