افشاگری وزیر حج سابق افغانستان در دولت کرزای درباره پیشنهاد جاسوسی «سیا» به وی

افشاگری وزیر حج سابق افغانستان در دولت کرزای درباره پیشنهاد جاسوسی «سیا» به وی
جمعه 27 اسفند 1400 - 23:03

محمد صدیق تشکری وزیر حج سابق افغانستان در دولت کرزای فاش کرد که ماموران "سیا" به خانه او آمده و از وی خواسته اند که برایشان جاسوسی کند.

العالم-جهان اسلام

تشکری در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه "الحوار" گفت: پنج نفر از سازمان سیا، چهار مرد و یک زن به خانه من آمدند و به من پیشنهاد دادند که من را برای پست ریاست جمهوری انتخاب و پول هنگفتی نیز به من پرداخت کنند. در ازای این کار من برایشان جاسوسی کنم و دست از تظاهرات علیه آمریکا بردارم. شکری تاکید کرد این درخواست آمریکایی ها را رد کرده است.

وی افزود اعضای "سیا" دو بار به خانه وی آمدند و بار دوم، نظامیان اسرائیلی نیز همراه آنها بودند.

تشکری خاطرنشان کرد: از زمانی که آمریکایی ها وارد افغانستان شده اند، سربازان اسرائیلی نیز آنها را برای آموزش چگونگی برخورد با مردم افغانستان و تظاهرات آنها همراهی می‌کنند.

تشکری با اشاره به اینکه آمریکایی ها تصور می کردند وی به نفع سفارت ایران کار می‌کند، هرگونه ارتباط بین خود و سفارت ایران را شدیدا تکذیب کرد.

تشکری توضیح داد که خواسته های آمریکایی ها این بود که اولا از تظاهرات علیه اسرائیل کنار بکشد، ثانیاً علمای افغانستان را گرد هم آورد تا فتوا صادر کنند که حضور آمریکایی ها در داخل کشور افغانستان قانونی است و همچنین طالبان، ظالم هستند و کشتن آنها واجب است.

وی تاکید کرد که این خواسته های آمریکایی ها را رد کرده و بلافاصله موضوع را به کرزای هم اطلاع داد. کرزای نیز به وی گفته است که خواسته های آمریکایی ها را رد کند.

وی گفت که پس از رد درخواست آمریکایی ها، آنها تهدیدش کرده اند و سفر او به آمریکا و همچنین دیدارش با "هیلاری کلینتون" را لغو کردند.

پربیننده ترین خبرها