شکست طرح های واشنگتن علیه حزب الله در انتخابات لبنان

شکست طرح های واشنگتن علیه حزب الله در انتخابات لبنان
شنبه 28 اسفند 1400 - 11:15

مراکز پژوهشی وابسته به سفارت خانه های غربی اعتراف کرده اند که همه طرح های آنها در انتخابات پارلمانی لبنان شکست خورده است.

العالم _ لبنان

غسان سعود روزنامه نگار لبنانی در گفت وگو با شبکه خبری العالم خاطرنشان کرد، صحنه سیاسی حاکم بر انتخابات در لبنان را دو دسته یا گروه شکل داده است؛ دسته نخست مقاومت و همپیمانانش و دسته دوم که گروهی پراکنده و از هم گسسته است.

وی افزود: گروه مقاومت برای توسعه اقتصادی و اجتماعی لبنان طرحی واضح و مشخص دارد و این در حالی است که طرف مقابل در انتخابات لبنان هیچ طرحی برای خروج این کشور از بحران اقتصادی و اجتماعی ندارد.

غسان سعود تصریح کرد، گروه مقاومت دسته ای منظم است که ابزارهای مشخصی دارد و به طور آشکار وابسته به حزب الله و همپیمانان آن است و با توجه به برنامه ها و طرح هایی که ارایه کرده نشان می دهد که از شانس بالایی برای پیروزی در انتخابات پارلمانی آینده برخوردار است.

این روزنامه نگار لبنانی تاکید کرد: موضع آشکار حزب الله در انتخابات با توجه به طرح توسعه ای که برای لبنان دارد، بار دیگر توانمندی و قانونی بودن آن را در کشور تایید خواهد کرد.

غسان سعود با اشاره به تلاش واشنگتن برای گرفتن سلاح از دست مقاومت در لبنان گفت: بیشتر نمایندگان در پارلمان لبنان با این درخواست واشنگتن مخالفند.

وی تصریح کرد که مطبوعات عربستان این گونه می نویسند که اگر انتخابات پارلمانی در لبنان برگزار شود، بار دیگر قانونی بودن مقاومت را نشان خواهد داد و این چیزی است که واشنگتن و ریاض از آن می ترسند.

این روزنامه نگار لبنانی تاکید کرد که حزب الله و هپیمانانش 65 نماینده در پارلمان لبنان خواهند داشت و این یعنی همه نقشه ها برای فروپاشی لبنان و کنار زدن حزب الله از صحنه انتخاباتی شکست خورده است.

انتخابات پارلمانی لبنان هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود و ۱۲۸ کرسی پارلمان بر اساس توافق طائف (در سال ۱۹۸۹) میان مسیحیان و مسلمانان تقسیم می‌شود.

غسان سعود افزود: مراکز پژوهشی وابسته به سفارت خانه های کشورهای اروپایی و سفارت خانه آمریکا تاکید می کنند که همه طرح های آنها در انتخابات پارلمانی لبنان شکست خورده است.

مهلت نام‌نویسی برای انتخابات پارلمانی لبنان سه‌شنبه به پایان رسید و هزار و ۴۳ نفر برای حوزه‌های انتخاباتی نامزد شدند. ۱۵۵ نفر از این تعداد زن هستند که ۱۵ درصد مجموع نامزدها را تشکیل می‌دهند.

قرار است انتخابات پارلمانی لبنان ۱۵ می ۲۰۲۲ (۲۵ اردیبهشت) برگزار شود.

پربیننده ترین خبرها