زلال قرآن (476):

وسائط هدایت چه نقشی در شکل گیری نامه عمل انسان دارند؟

وسائط هدایت چه نقشی در شکل گیری نامه عمل انسان دارند؟
يکشنبه 29 اسفند 1400 - 17:21

العالم - زلال قرآن

غرض از وسائط هدایت انسان انبیاء و اولیاء الهی (بخصوص رسول الله (ص) و ائمه اطهار(ع))، کتب آسمانی (به ویژه قرآن کریم و...) هستند که خداوند رحمان بواسطه آنها ابواب رحمت و هدایت خود را به روی نوع بشر گشوده است.
و هرکس هدایت های آنها را بپذیرد و به دستورا ت آنها عمل کند، در صراط مستقیم الهی قرار می گیرد و نامه عمل او از اعمال صالحه پرخواهد شد، بهمین جهت خداوند سبحان در آیه 9 سوره مبارکه اسراء:
« إِنَّ هَـٰذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ وَيُبَشِّرُالْمُؤْمِنِينَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا كَبِيرًا»
ترجمه: (همانا این قرآن (خلق را) به راست و استوارترین طریقه هدایت می‌ کند و اهل ایمان را که نیکوکار باشند به اجر و ثواب بزرگ بشارت می ‌دهد).
قرآن را به عنوان یکی از مؤثرترین وسائط هدایت انسان معرفی کرده که به استوارترین شکل او را درصراط مستقیم الهی هدایت می کند و هر کس به دقت به دستورات آن عمل کند نامه اعمال او پر از عمل صالح شده و به اجروثواب بزرگ می رسد.
و در آیه 59 سوره مبارکه نساء:
« يَاأَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّـهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِمِنْكُمْ فَإِنْ تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّـهِ وَالرَّسُولِ إِنْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّـهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِذَٰلِكَ خَيْرٌوَأَحْسَنُ تَأْوِيلًا»
ترجمه: (ای اهل ایمان، فرمان خدا و رسول و فرمانداران (از طرف خدا و رسول) که از خود شما هستند اطاعت کنید، پس اگر در چیزی کار به نزاع کشد آن را به حکم خدا و رسول بازگردانید اگر به خدا و روز قیامت ایمان دارید. این کار برای شما بهتر و خوش‌ عاقبت ‌تر خواهد بود).
بر اطاعت و فرمانبرداری و عمل به دستورات آنها فرمان داده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها