حمله موشکی نیروهای یمنی به شرکت آرامکو در جده و اهداف مهمی در جیزان

حمله موشکی نیروهای یمنی به شرکت آرامکو در جده و اهداف مهمی در جیزان
يکشنبه 29 اسفند 1400 - 21:15

سخنگوی نیروهای مسلح یمن، شامگاه امروز خبر داد که نیروهای یمنی با چندین موشک بالستیک و بالدار از نوع «قدس-۲» ، عمق عربستان را هدف قرار داده‌اند.

العالم - یمن

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، شامگاه امروز (یکشنبه)، جزئیات مربوط به عملیات گسترده نیروهای این کشور علیه عربستان سعودی را اعلام کرد.

شبکه خبری المسیره به نقل از سریع گزارش داد، نیروهای مسلح یمن، مرحله سوم از عملیات دوم شکست محاصره را اعلام می‌کند؛ عملیاتی که شرکت آرامکو در جده و اهداف مهمی در جیزان را هدف قرار داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد: «به دشمن سعودی هشدار می‌دهیم که ما عملا حملات متمرکز خود را بر اساس بانک اهداف ویژه عملیات شکست محاصره آغاز کرده‌ایم».

سریع خبر داد که عملیات دوم شکست محاصره، با چندین موشک بالستیک و بالدار از نوع «قدس-۲» صورت گرفته و این عملیات به اهداف خود دست یافته است.

وی در پایان هشدار داد که نیروهای یمنی در گسترش بانک اهداف خود در مرحله آینده، تردید نخواهند کرد.

سریع صبح امروز نیز گفت: «نیروهای مسلح یمن -با کمک خداوند- برای شکستن محاصره ظالمانه عملیات‌‌های نظامی ویژه‌ای را اجرایی خواهد کرد که اهداف حساسی را شامل خواهد شد؛ اهدافی که دشمن جنایتکار حتی به فکرش هم خطور نکرده است».

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین اشاره کرد که ارتش این کشور مختصات کاملی در اختیار دارد که اهداف حیاتی در آن مشخص شده و ممکن است در هر لحظه هدف حمله قرار گیرند.

یمن

ارتش یمن همواره اعلام کرده است که تا زمان تداوم محاصره، تأسیسات راهبردی و حساس کشورهای عضو ائتلاف سعودی را هدف قرار خواهد داد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها