پیش بینی سازمان هواشناسی؛ بارش ۵ روزه باران و برف در کشور/ هشدار تگرگ در برخی مناطق

پیش بینی سازمان هواشناسی؛ بارش ۵ روزه باران و برف در کشور/ هشدار تگرگ در برخی مناطق
دوشنبه 1 فروردين 1401 - 10:03

سازمان هواشناسی پیش بینی کرده که بارش ۵ روزه باران و برف و وزش باد در شماری از استان‌ها رخ خواهد داد همچنین نسبت به بارش تگرگ در برخی مناطق کشور هشدار داده است.

العالم ـ ایران

بر اساس تحلیل نقشه‌‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز (دوشنبه اول فروردین ماه 1401) در نوار غربی کشور،‌ دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین و البرز، استان‌های ساحلی دریای خزر، غرب اصفهان و شمال فارس بارش باران و برف، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

فردا بارش در مناطق ذکر شده ادامه دارد و علاوه بر آن در مرکز، شرق و شمال شرق نیز بارش‌های پراکنده روی می‌دهد و در شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات البرز مرکزی بارش شدت خواهد داشت.

از بعدازظهر امروز در مناطقی از غرب و دامنه‌های جنوبی البرز احتمال ریزش تگرگ وجود دارد و در نوار غربی کشور کاهش نسبی دما انتظار می‌رود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی چهارشنبه 3 فروردین 1401 در سواحل شمالی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده و در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شمال کردستان و زنجان بارش باران و برف روی می‌دهد.

پنجشنبه در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران،‌غرب سواحل دریای خزر و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش و وزش باد پیش‌بینی شده است.

جمعه 5 فروردین در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، غرب کردستان، کرمانشاه و زنجان بارش باران و برف و از اواخر وقت در سواحل شمالی بارش‌های پراکنده روی می‌دهد. شنبه هفته آینده بارش‌ها در این مناطق ادامه دارد.

طی روزهای پنجشنبه جمعه در غرب و جنوب غرب وزش باد شدید و خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.

همچنین طی امروز در برخی مناطق شمال غرب، غرب و مناطق مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک پیش‌بینی می‌شود، ضمن این‌که امروز و فردا دریای خزر مواج است.

آسمان تهران نیز امروز ابری و بدون بارندگی است. سرعت وزش باد در پایتخت 11 تا 22 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها