اولین تبادل اسرای روسیه و اوکراین انجام شد

اولین تبادل اسرای روسیه و اوکراین انجام شد
سه شنبه 2 فروردين 1401 - 13:37

خبرگزاری تاس روز سه شنبه به نقل از کمیسر حقوق بشر روسیه گزارش داد: اولین تبادل اسرای جنگی بین روسیه و اکراین انجام شده است و ۹ نظامی روس آزاد شدند.

العالم - اروپا

این خبرگزاری افزود: تاتیانا ماسکالکووا (Tatyana Moskalkova) در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشاتودی ضمن تایید تبادل اسرای جنگی بین روسیه و اوکراین گفت این نظامیان روس با شهردار شهر ماریوپل اوکراین تبادل شده اند.

پیشتر رسانه ها به نقل از دفتر ریاست جمهوری اوکراین، گزارش تبادل ۹ نظامی روس با ایوان فدوروف (Ivan Fedorov) شهردار ماریوپل را گزارش کرده بودند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در یک نطق تلویزیونی در ۲۴ فوریه گفت که در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های دونباس، تصمیم گرفته یک عملیات نظامی ویژه به منظور محافظت از مردمی که «از سوء استفاده و نسل‌کشی رژیم کی یف رنج می‌برند انجام دهد و قصد اشغال اراضی اوکراینی را ندارد».

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین بار دیگر خواستار دیدار و گفت وگوی مستقیم با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه شد.

پیشتر زلنسکی در یک مصاحبه تلوزیونی گفته بود: دیدار با پوتین برای پی بردن به موضع روسیه به منظور پایان دادن به جنگ ضروری است.

وی افزود: من فکر می‌کنم بدون این دیدار، نمی‌توان به طور کامل درک کرد که آن‌ها (روس‌ها) برای توقف جنگ چه کاری می‌خواهند انجام دهند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در اظهارات دیگری که روز دوشنبه منتشر شد گفت که این کشور هیچگاه تسلیم اولتیماتوم‌های روسیه نخواهد شد و شهرهای اوکراین اشغال خود از سوی روسیه را نخواهند پذیرفت.

رئیس جمهور اوکراین پیش از این نیز خواستار دیدار مستقیم با پوتین شده بود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها