زلال قرآن (489)

جنس نامه عمل مجرمین از چیست؟

جنس نامه عمل مجرمین از چیست؟
سه شنبه 2 فروردين 1401 - 19:26

العالم - زلال قرآن

به استناد آیات زیر:

1– آیه 25 سوره مبارکه حج: «إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا وَيَصُدُّونَ عَنْ سَبِيلِ اللَّـهِ وَالْمَسْجِدِ الْحَرَامِ الَّذِي جَعَلْنَاهُ لِلنَّاسِ سَوَاءً الْعَاكِفُ فِيهِ وَالْبَادِ وَمَنْ يُرِدْ فِيهِ بِإِلْحَادٍ بِظُلْمٍ نُذِقْهُ مِنْ عَذَابٍ أَلِيمٍ»

ترجمه: (آنان که کافر شده و (مردم را) از راه خدا منع می‌ کنند و نیزکسانی که مردم را از مسجد الحرام (که احکام آن را برای اهل آن شهروبادیه ‌نشینان یکسان قراردادیم) مانع می ‌شوند، و هرکسی که درآنجا اراده الحاد و تعدی کند و (به خلق) ظلم و ستم نماید همه را (به کیفرکفرو ظلمشان) ازعذابی دردناک می ‌چشانیم).

2– آیات 24 تا 26 سوره مبارکه ق: «أَلْقِيَا فِي جَهَنَّمَ كُلَّ كَفَّارٍعَنِيدٍ. مَنَّاعٍ لِلْخَيْرِمُعْتَدٍ مُرِيبٍ . الَّذِي جَعَلَ مَعَ اللَّـهِ إِلَـٰهًا آخَرَ فَأَلْقِيَاهُ فِي الْعَذَابِ الشَّدِيدِ»

ترجمه: ((وخطاب آید که) امروزهرکافرمعاند را به دوزخ درافکنید. همان کافری که از هر کار خیر مانع می ‌گشت و (به حق خدا و خلق) ستم می ‌کرد و (در کار خدا و قیامت) به شک و ریب بود. همان کافر مشرک که با خدای یکتا خدای دیگری جعل کرد، پس او را در عذاب سخت جهنم درافکنید).

محتوای نامه عمل مجرمین (کفار و مشرکین و منافقین و ...) که با پلیدی و انجام اعمال ناصالح از صراط مستقیم الهی منحرف شده اند، از جنس بی‌ایمانی (کفر و شرک و نفاق و الحاد)، ظلم و ستم، گناهان و معاصی، اعمال ناپسند، اخلاق رذیله، و...، است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها