رویترز: مقامات اوپک درباره ممنوعیت پیشنهادی نفت روسیه از سوی اتحادیه اروپا ابراز نگرانی کردند

رویترز: مقامات اوپک درباره ممنوعیت پیشنهادی نفت روسیه از سوی اتحادیه اروپا ابراز نگرانی کردند
پنج‌شنبه 4 فروردين 1401 - 17:19

به نظر می‌رسد اوپک نگران تحریم نفت روسیه از سوی اتحادیه اروپا است.

العالم - به نقل از رویترز، به گفته منابع اوپک، مقامات اوپک معتقدند ممنوعیت احتمالی اتحادیه اروپا برای نفت روسیه -- شریک این گروه -- به دلیل عملیات نظامی در اوکراین به مصرف کنندگان آسیب می رساند و این گروه نگرانی های خود را به بروکسل منتقل کرده است.

اعضای اصلی اوپک، مانند عربستان سعودی و امارات متحده عربی، کوشیده اند مسیری بی‌طرف را بین غرب و مسکو انتخاب کنند، در حالی که اوپک پلاس، گروهی که روسیه را نیز شامل می‌شود، در نشست‌های سیاسی خود از موضوع اوکراین دوری کرده است.

اتحادیه اروپا که به شدت به نفت خام روسیه متکی است، پیشتر تحریم های سختی را علیه روسیه اعمال کرده است، از جمله مسدود کردن دارایی های بانک مرکزی این کشور. این بلوک حالا درباره اینکه آیا و چگونه صنعت انرژی روسیه را تحریم کند، بحث می کند.

کادری سیمسون، کمیسر انرژی اتحادیه اروپا، در توییتر نوشت مقامات اوپک از جمله محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک، در 16 مارس وی دیدار کردند تا درباره "دشواری های فوق العاده" برای بازار انرژی بحث کنند.

یکی از منابع اوپک گفت که نگرانی های این گروه برای اتحادیه اروپا روشن شده است. این منبع که از افشای هویتش خودداری کرد، گفت: «آنها به خوبی مطلع هستند.»

یکی از مقامات اتحادیه اروپا در پاسخ به سوالی درباره نشست 16 مارس گفت: اوپک تحلیل های خود را از وضعیت بازار نفت ارائه کرد و ما را از برنامه های خود در زمینه تولید نفت مطلع کرد.

این مقام اتحادیه اروپا گفت: «همانطور که به طور مداوم گفته‌ایم، هیچ چیز از نظر تحریم‌های آتی خارج از دستور کار نیست.»

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها