غرب درگیر جنگ؛ ایران در مسیر دیپلماسی

غرب درگیر جنگ؛ ایران در مسیر دیپلماسی
پنج‌شنبه 4 فروردين 1401 - 20:43

نزیه منصور نماینده سابق پارلمان لبنان درپی سفر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران به سوریه و لبنان، یادداشتی در این باره نوشت.

العالم-ایران

یادداشت مذکور بدین شرح است:

از زمانی که حسین امیرعبداللهیان به عنوان وزیر امور خارجه منصوب شد، لحظه ای از بکارگیری تجربه‌اش در مسیر دیپلماتیک دست برنداشت. او این تجربه را با پرونده های ملی و منطقه ای از پایتختی به پایتخت دیگر منتقل می کند.

عبداللهیان روز گذشته به دمشق سفر کرد و با رئیس جمهور اسد که چند روز پیش میهمان بن زاید بود، دیدار کرد.

امروز نیز با رئیس جمهور، پارلمان و نخست وزیر لبنان ملاقات می کند و حسن ختام این سفر، دیدار وی با دبیرکل حزب الله و رساندن دعای خیر جمهوری اسلامی به ایشان خواهد بود.

غرب درگیر جنگ؛ ایران در مسیر دیپلماسی ...

جهان غرق در چکاچک سلاح ها است، اروپا با آهنگ موشک های پوتین و غرش جنگنده هایش و لجاجت کودکانه زلنسکی به صدها سال قبل بازگشته است، درحالیکه خاورمیانه از ستم غرب به سرکردگی آمریکا با کشتار، ویرانی، تفرقه، کوچاندن ها، تحریم ها و دیکته کردن ها همواره می برد.

تهران برای ایجاد روابط برپایه حسن هم جواری و بیرون راندن شیاطین از منطقه تلاش می کند. رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در سفرهای خود به متحدان و دوستان درباره آینده منطقه بخصوص در پرونده هسته ای و روند ارتباط با دولت های خلیج فارس، یمن، عراق و ... اطمینان می دهد.

علاوه بر این باید به مسائلی همچون تخریب لانه جاسوسی در اربیل، سفر عبداللهیان به مسکو، پاریس و پکن نیز اشاره کرد.

پربیننده ترین خبرها