آخرین تحولات میدانی در جنگ اوکراین/ تخلیه ۶۰۰ نفر از شهروندان ماریوپل

آخرین تحولات میدانی در جنگ اوکراین/ تخلیه ۶۰۰ نفر از شهروندان ماریوپل
جمعه 5 فروردين 1401 - 14:13

بررسی آخرین وضعیت میدانی در جنگ اوکراین حاکی از آن است که ۶۰۰ نفر از غیرنظامیان از شهر ماریوپل در ۲۴ ساعت گذشته تخلیه و وارد منطقه دونتسک در شرق اوکراین شده‌اند.

العالم - اروپا

معاون نخست وزیر اوکراین اعلام کرد که گذرگاه های انسانی از ماریوپل و ملیتوپل در جنوب شرقی اوکراین به سمت زاپوریژیا باز می شود.

شهردار بوریسپیل در نزدیکی اوکراین هم امروز جمعه خبر داد که ۲۰ هزار نفر از این شهر فرار کرده اند و از بقیه هم می خواهیم که شهر را ترک کنند.

از سوی دیگر جدایی طلبان جمهوری خودخوانده دونستک در شرق اوکراین هم مدعی شدند که طی ۲۴ ساعت گذشته، در جبهه های جنگ در خطوط تماس بین این منطقه و بخش های دیگر اوکراین، ۵۸ نظامی اوکراینی کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه هم اعلام کرد که ۵۱ مورد از تاسیسات نظامی وابسته به نیروهای مسلح اوکراین را شب گذشته نابود کرده است.

بر اساس این اعلامیه، یک انبار سوخت در اطراف کی یف با استفاده از موشک های کالیبر هدف قرار گرفته است.

وزارت دفاع روسیه همچنین مدعی شد که از زمان آغاز عملیات نظامی این کشور در اوکراین طی یک ماه اخیر، نیروهای نظامی روسیه توانسته اند ۲۰۴ سامانه دفاع موشکی، ۲۶۱ پهپاد و ۱۵۸۷ تانک اوکراینی را نابود کنند.

در همین حال پلیس فنلاند اعلام کرد که سفارت روسیه در هلسینکی در هفته‌های اخیر چندین بار تهدید به بمب‌گذاری شده است.

این تهدیدها بلافاصله پس از آغاز حمله روسیه به اوکراین آغاز شده و تا به امروز ادامه داشته است.

همزمان امروز سرویس امنیتی فدرال روسیه (FSB) اعلام کرد که مردی را که تلاش داشت تا اطلاعاتی طبقه‌بندی شده را به اوکراین با هدف اختلال در عملیات نظامی این کشور به اوکراین بفروشد، بازداشت کرده است.

در بیانیه‌ای که در این خصوص منتشر شده، آمده است: فرد بازداشت شده به اطلاعات طبقه بندی شده دسترسی داشته و تلاش داشته تا به طور ناشناس این اطلاعات را به سرویس های اطلاعاتی اوکراین بفرشد. این اطلاعات می توانست به امنیت روسیه و عملیات های نظامی آن در اوکراین آسیب برساند.

در همین حال دادستانی اوکراین مدعی شد که از زمان آغاز جنگ در این کشور طی یک ماه اخیر، ۱۳۵ کودک کشته شده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها