تشریح جزئیات حملات موشکی و پهپادی به عمق عربستان سعودی

تشریح جزئیات حملات موشکی و پهپادی به عمق عربستان سعودی
جمعه 5 فروردين 1401 - 21:23

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که عملیات امروز (جمعه) در خاک سعودی، در راستای عملیات سوم «شکست محاصره» علیه عربستان سعودی صورت گرفته است.

العالم ـ یمن

بنابر گزارش شبکه خبری المسیره، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه جمعه با انتشار بیانیه ای خاطرنشان کرد، انجام این عملیات، پاسخی به تداوم محاصره و آغاز هشتمین سال ایستادگی در برابر تجاوزات ائتلاف سعودی-اماراتی است. وی گفت که در جریان عملیات امروز نیروهای یمنی، شرکت آرامکو در جده و چندین مرکز مهم در ریاض هدف حملات موشکهای بالدار قرار گرفت.

این فرمانده یمنی ادامه داد: « [در حملات نیروهای یمنی] پالایشگاههای رأس تنوره و رابغ هدف چند پهپاد قرار گرفت. جیزان و نجران نیز هدف شمار زیادی پهپاد قرار گرفت».

سریع با اشاره به بمباران اهداف مهم و حیاتی در مناطق جیزان، ظهران، ابها و خمیس مشیط با موشکهای بالستیک، خاطر نشان کرد: «در چارچوب اهداف شکست محاصره، حملات بیشتری انجام خواهیم داد».

وی همچنین تأکید کرد که نیروهای یمنی در گسترش عملیاتهای نظامی خود تا توقف حملات و رفع محاصره تردید نخواهند کرد.

در همین ارتباط، سریع بیست و نهم اسفند ماه گذشته از عملیات گسترده نیروهای این کشور علیه عربستان خبر داد و گفت که در این عملیات تعدادی از تأسیسات حیاتی شرکت آرامکوی سعودی در ریاض، «ینبع» و تعدادی دیگر از مناطق این کشور با چندین موشک بالستیک، کروز و پهپاد هدف حمله قرار گرفت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین اضافه کرد که به محض موفقیت‌آمیز بودن مرحله اول عملیات، نیروهای این کشور به تعدادی از اهداف حیاتی و مهم در ابها، خمیس مشیط، جیزان، سامطه، ظهران جنوبی با موشک و پهپاد حمله کرده‌اند.

وی افزود، ارتش این کشور مختصات کاملی در اختیار دارد که اهداف حیاتی در آن مشخص شده و ممکن است در هر لحظه هدف حمله قرار گیرند.

یحیی سریع خاطرنشان کرد، «نیروهای مسلح، به دشمن جنایتکار درباره تبعات تداوم محاصره ظالمانه برای تأسیسات و طرح‌های اقتصادی این کشور هشدار می‌دهد. خداوند خود گواه است». ارتش یمن همواره اعلام کرد که تا زمان تداوم محاصره، تأسیسات راهبردی و حساس کشورهای عضو ائتلاف سعودی را هدف قرار خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها