روسیه در جزایر کوریل رزمایش برگزار می کند

روسیه در جزایر کوریل رزمایش برگزار می کند
شنبه 6 فروردين 1401 - 13:58

خبرگزاری رویترز امروز (شنبه) به نقل از رسانه های ژاپنی نوشت که روسیه مشغول برگزاری رزمایش در جزایر مورد مناقشه کوریل است.

العالم - اروپا

خبرگزاری روس اینترفکس نیز دیروز (۵ فروردین) خبر داده بود که در رزمایش مذکور بیش از ۳ هزار سرباز روس و صدها دستگاه تجهیزات نظامی حضور خواهند داشت.

مناقشه ارضی بر سر چهار جزیره ای که روسیه آنها را جزو جزایر کوریل دانسته و ژاپن سرزمین شمالی می نامد، مانع از انعقاد پیمان صلح و خاتمه رسمی جنگ جهانی دوم میان دو کشور شده است.

به نوشته اینترفکس، مقابله با تهاجم آبی – خاکی از جمله نابودی هواپیماهای حامل چترباز و ارزیابی سامانه های پدافند ضدتانک از جمله برنامه های رزمایش مذکور است.

به گزارش ایرنا، چند روز پیش ژاپن سفیر روسیه در این کشور را به وزارت امور خارجه احضار کرده بود. این اقدام پس از آن صورت گرفت که وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در واکنش به تحریم‌های اخیر ژاپن از مذاکرات انعقاد پیمان صلح کنار کشیده و پروژه‌های اقتصادی مرتبط با جزایر مورد مناقشه کوریل را مسکوت گذاشته است.

در پی تهاجم نیروهای روسیه به اوکراین و واکنش شدید کشورهای غربی، ژاپن نیز انسداد دارایی های سرمایه داران روس و ممنوعیت واردات برخی از کالاهای روسیه را گسترش داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها