گام‌های بلند سازشکاران عربی بسوی آغوش رژیمی که از خانه عنکبوت سست تر است

گام‌های بلند سازشکاران عربی بسوی آغوش رژیمی که از خانه عنکبوت سست تر است
شنبه 6 فروردين 1401 - 18:24

یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل روز گذشته اعلام کرد که تل‌آویو هفته آینده میزبان "نشست منطقه‌ای- تاریخی با مشارکت وزیران خارجه آمریکا، امارات، بحرین و مغرب" خواهد بود. این نشست در حالی برگزار می‌شود که چند روز پیش روسای جمهور مصر و امارات و رئیس رژیم اسرائیل در مصر نشستی سه‌جانبه برگزار کردند.

العالم- کشکول

بدیهی است که رژیم‌های سازشکار عربی سیاست‌های‌شان در قبال مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را در چارچوب اتحادیه عرب اتخاذ می‌کنند. البته ناگفته نماند که این رژیم‌ها پیش از عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها، نیز چنین رویکردی را دنبال می‌کردند ولی تنها عاملی که آنها را متحد می‌کرد "قضیه فلسطین" بود که بعد از عادی‌سازی، کم‌رنگ‌تر شده است.

سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا این رژیم‌های سازشکار که حتی در نحوه تعامل با "تروریست‌های فلسطینی"! با اسرائیل هماهنگ می‌شوند، ولی این رژیم اشغالگر را وارد اتحادیه امر نمی‌کنند تا نیازی نباشد که نشست‌های‌شان را با اسرائیل در کشورهای مختلف عربی از جمله در مصر، عربستان سعودی، امارات، بحرین، مغرب و ... برگزار کنند.

نوار غزه تحت محاصره است، و قدس اشغال و یهودی‌سازی شده است در حالی‌که سازشکاران در سرزمین فلسطین با اسرائیل سر یک میز گرد هم می‌آیند یعنی با رژیمی که کودکان و بیوگان فلسطینی را می‌کشد.

مایه ننگ و عار است که سازشکاران عربی در سرزمینی تاریخی و بر روی اجساد شهدای فلسطینی با قاتلان و سارقان فلسطین گرد هم می‌آیند. شما شریک صهیونیست‌ها در تمام جنایاتش در گذشته و آینده هستید، ولی باید بدانید که اسرائیل از خانه عنکبوت سست‌تر است پس چگونه می‌تواند از شما محافظت کند؟!

با نگاهی به واکنش کاربران عرب به خبر برگزاری نشست مشترک رژیم‌های سازشکار و صهیونیست‌ها، در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های خبری، با قاطعیت می‌توان گفت که تلاش‌ها برای مشروعیت بخشیدن به اسرائیل بی‌نتیجه است و این رژیم همچنان دشمن اول و آخر ملت‌های عربی و اسلامی باقی می‌ماند و این ملت‌ها بسیار آگاه‌تر و محتاط‌تر از آن هستند که رژیم‌های متبوع‌شان تصور می‌کنند و روزی فرا خواهد رسید که این ملت‌ها، سازشکاران را پاسخگو و محاکمه کنند.

پربیننده ترین خبرها