محاصره ضد بشری یمن؛

مقام یمنی در گفت وگو با العالم: هر 10 دقیقه یک کودک یمنی می‌میرد

شنبه 6 فروردين 1401 - 20:06

رئیس کمیته مردمی برای شکستن محاصره یمن هشدار داد یک میلیون و 200 هزار یمنی از بیماری رنج می‌برند بدون آنکه به خدمات درمانی دسترسی داشته باشند.

العالم- یمن

"عبدالله شعبان" رئیس کمیته مردمی برای شکستن محاصره یمن، در گفت‌وگو با تلویزیون العالم اعلام کرد که 450 هزار بیمار برای درمان، نیاز فوری به سفر دارند ولی فرودگاه صنعا و بقیه بنادر به روی آنها بسته و تحت محاصره ائتلاف سعودی است.

عبدالله شعبان تأکید کرد محاصره یمن تاثیر بسیار منفی بر بیمارستان‌های کشور گذاشته که منجر به تشدید موارد بیماری و متعاقب آن، افزایش شمار بیماران شده است.

این مقام یمنی نسبت به افزایش نرخ مرگ و میر کودکان در یمن هشدار داد و تاکید کرد که در هر 10 دقیقه یک کودک در یمن جان خود را از دست می دهد.

شعبان تصریح کرد به دلیل بحران سوخت و مشتقات نفتی و قطع برق، مراکز دیالیز دیگر فعالیت نمی‌کنند و همین امر به نوبه خود، باعث توقف فعالیت مراکز پیوند کلیه نیز شده است.

او در ادامه اظهار داشت: "ملت یمن تحت نسل‌کشی هدفمند زندگی می‌کنند. ما فکر می کردیم که محاصره نتیجه اقدامات نظامی و فردی است. اما اکنون کاملاً مطمئن شده‌ایم کسانی هستند که می‌خواهند جامعه یمن را نابود و شکاف گسترده‌ای در آن ایجاد کنند.

پربیننده ترین خبرها