ادامه اختلافات در لیبی بر سر تشکیل دولت

ادامه اختلافات در لیبی بر سر تشکیل دولت
يکشنبه 7 فروردين 1401 - 11:23

نخست وزیر مامور تشکیل دولت لیبی پایبند نبودن نخست وزیر دولت موقت وحدت ملی را به تعهدش به شرکت نکردن در انتخابات یکی از علل شکست این انتخابات دانست.

العالم _ لیبی

فتحی باشاغا که پارلمان لیبی او را به عنوان نخست وزیر مامور تشکیل دولت کرده است، گفت پایبند نبودن عبد الحميد الدبيبه نخست وزیر دولت موقت وحدت ملی به تعهدش به شرکت نکردن در انتخابات یکی از علل شکست این انتخابات است.

وی افزود از سال 2011 دولت ها پی در پی در لیبی به آرامی عمل کردند و حتی دولت نجات نیز تا مدتی این گونه عمل کرد اما دولت الدبیبه این کار را نکرد و این پیش از آنکه مشکلی سیاسی باشد، مشکلی اخلاقی است.

فتحی باشاغا گفت الدبیبه از ابتدا قصد نداشت انتخابات را برگزار کند و به طرف های خارجی و داخلی اعلام کرده بود که برای دو سال یا بیشتر به کار ادامه خواهد داد بدون آنکه انتخاباتی در میان باشد.

وی درمورد نمایندگی سازمان ملل متحد برای حمایت از لیبی هم گفت با آن کاملا هماهنگ است و به حمایت از کمیساریای عالی ملی انتخابات ادامه می دهد.

نخست وزیر مامور تشکیل دولت همچنین با اشاره به دادن تعهد در برابر پارلمان برای دستیابی به انتخابات، این تعهد را ضمانت کافی برای باقی نماندن حکومتش در قدرت دانست.

باشاغا گفت پیش از تشکیل دولت، با کشورهای دوست مشورت نکرده است زیرا به گفته وی، باعث بروز مشکلات می شود.

نخست وزیر مامور تشکیل دولت در لیبی تاکید کرد هیچ برون رفتی از بحران جاری در لیبی غیر از توافق از طریق ساز و کارهایی که گفتگوهای سیاسی بر آن تاکید کرده است، وجود ندارد هرچند به گفته وی، نمی توان نیروهای موثر در میدان را در شرق و غرب لیبی چه از نظر سییاسی و چه از نظر نظامی نادیده گرفت.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها