وزارت دفاع روسیه: شهر لویو اوکراین با موشک‌های کروز هدف قرار گرفت

وزارت دفاع روسیه: شهر لویو اوکراین با موشک‌های کروز هدف قرار گرفت
يکشنبه 7 فروردين 1401 - 13:00

وزارت دفاع روسیه از حملات موشکی به شهر لویو در غرب اوکراین خبر داد.

العالم _ اروپا

به نقل از رویترز، وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که روسیه با موشک‌های کروز با دقت بالا به اهداف نظامی در شهر لویو در غرب اوکراین حمله کرده است.
به گفته این وزارتخانه، روسیه یک انبار سوخت را که توسط نیروهای اوکراینی در نزدیکی لویو مورد استفاده قرار می‌گرفت با موشک‌های دوربرد مورد حمله قرار داد و موشک‌های کروز را برای حمله به کارخانه‌ای در شهر شلیک کرد که از آن برای تعمیر سیستم‌های ضدهوایی، ایستگاه‌های رادار و تانک‌ها استفاده می‌شد.
ایگور کوناشنکوف، سخنگوی این وزارتخانه در بیانیه ای گفت: «نیروهای مسلح فدراسیون روسیه به اقدامات تهاجمی خود به عنوان بخشی از عملیات نظامی ویژه ادامه می دهند.»
این وزارتخانه ویدئویی از حملات موشکی در لویو را نیز به نمایش گذاشت.
مقامات در لویو، تنها 60 کیلومتر (40 مایل) دور از مرز با لهستان عضو ناتو، گفتند که افرادی در حملات موشکی زخمی شده اند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، این کشور همچنین از موشک های دوربرد مستقر در دریا برای انهدام زرادخانه موشک های اس-300 و سامانه های موشکی ضد هوایی BUK در نزدیکی کی‌یف استفاده کرد. نیروهای روسیه همچنین تعدادی پهپاد را منهدم کردند.
وادیم دنیسنکو، مشاور وزارت کشور اوکراین روز یکشنبه گفت که روسیه تخریب انبارهای ذخیره سوخت و مواد غذایی اوکراین را آغاز کرده است، به این معنی که دولت باید در آینده نزدیک ذخایر هر دو را پراکنده کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها