حزب دموکرات کردستان: احترام به همه مراجع دینی اسلامی و دیگر ادیان لازم و ضروری است/ توئیت علیه مرجعیت دینی را محکوم می کنیم

حزب دموکرات کردستان: احترام به همه مراجع دینی اسلامی و دیگر ادیان لازم و ضروری است/ توئیت علیه مرجعیت دینی را محکوم می کنیم
دوشنبه 8 فروردين 1401 - 10:29

در پی توئیتی توهین آمیز درباره مرجعیت دینی، معترضان ساختمان حزب دموکرات کردستانی عراق را در بغداد پایتخت این کشور به آتش کشیدند.

العالم _ عراق

یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد معترضان صبح امروز دوشنبه ساختمان حزب دموکرات کردستانی عراق را در بغداد پایتخت این کشور به آتش کشیدند.

این منبع افزود: معترضان وارد ساختمان حزب کردستانی در محله بغداد شدند و آن را به تصرف خود درآوردند و سپس آن را آتش زدند.

بنابر اعلام منبع یاد شده، نیروهای امنیتی در تلاش برای خاموش کردن آتش دخالت کردند و معترضان را از داخل ساختمان بیرون راندند.

این اتفاق در حالی رخ می دهد که شمار زیادی از مردم عراق پس از توهین "نايف الكردستاني" عضو حزب دموکرات کردستانی به مرجعیت دینی در نجف اشرف، غروب روز یکشنبه در برابر ساختمان این حزب تجمع کردند.

حزب دموکرات كردستانی توئیت فرد یاد شده یعنی "نايف الكردستاني" را که در آن به مراجع عالی دینی اهانت کرده بود محکوم و اعلام کرد وی هیچ ارتباط یا وابستگی به این حزب ندارد.

در بیانیه حزب کردستانی آمده است: بر هیچ کس پوشیده نیست که رهبران این حزب برای همه مراجع و روحانیون دینی احترام کامل قائل است و همواره به اعضا و کارمندان حزب توصیه می کند که احترام گذاشتن به همه مراجع دینی اسلامی و دیگر ادیان لازم و ضروری است و این توصیه براساس خط مشی همیشگی البارزانی است.

این بیانیه افزوده است: بر همین اساس رهبری حزب کردستانی توئیت فرد نامبرده را محکوم و تاکید می کند که این توئیت نظر شخصی او است و هیچ ارتباطی با حزب کردستانی ندارد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها