محبوبیت بایدن باز هم در سراشیبی سقوط

محبوبیت بایدن باز هم در سراشیبی سقوط
دوشنبه 8 فروردين 1401 - 10:59

محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا باز هم رو به کاهش گذاشت و در جدیدترین نظرسنجی شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» به ۴۰ درصد رسید.

العالم - امریکا

بر اساس نظرسنجی ان‌بی‌سی نیوز که روز یکشنبه منتشر شد، کاهش محبوبیت جو بایدن رکورد جدیدی را ثبت کرد. در این نظرسنجی، محبوبیت کلی رئیس‌جمهور آمریکا به ۴۰ درصد کاهش یافت که نشان داد ۵۵ درصد از آمریکایی‌ها عملکرد او را به عنوان رئیس‌جمهور تایید نمی‌کنند.

در نظرسنجی ان‌بی‌سی نیوز در ماه ژانویه، رضایت از عملکرد بایدن ۴۳ درصد بود، در حالی که ۵۴ درصد عملکرد او را تایید نمی‌کردند.

نظرسنجی جدید نشان داد که از هر ۱۰ آمریکایی، هفت نفر به توانایی بایدن برای مدیریت درگیری بین روسیه و اوکراین اعتماد کمی داشتند و از هر ۱۰ نفر هشت نفر نگران بودند که تنش‌ها منجر به قیمت بالاتر بنزین برای آمریکایی‌ها و همچنین منجر به جنگ هسته‌ای شود.

همین نظرسنجی نشان داد که جمهوری‌خواهان در این خصوص که کدام حزب باید کنترل کنگره را پس از انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر امسال در آمریکا در دست بگیرد، با دو امتیاز برتری داشتند. نظرسنجی مذکور از ۱۸ تا ۲۲ مارس (۲۷ اسفند تا دوم فرودین) با مشارکت ۱۰۰۰ بزرگسال آمریکایی انجام شد و حاشیه خطای آن سه درصد بوده است.

کاهش دوباره محبوبیت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در حالی است که رضایت از عملکرد وی اوایل (مارس) ماه میلادی جاری بعد از هفته‌ها در پی بحران در اوکراین، افزایش یافته بود. در نظرسنجی «پالتیکو-مورنینگ کانسالت» رضایت از عملکرد بایدن به ۴۵ درصد رسید، در حالی که محبوبیت وی تا اوایل اسفند به زیر ۴۰ درصد هم سقوط کرده و در نظرسنجی «ای‌بی‌سی نیوز-واشنگتن‌پست» رکورد ۳۸ درصدی را ثبت کرده بود.

افزایش ادامه‌دار تورم در آمریکا و بالا رفتن قیمت سوخت در این کشور به علت تحریم انرژی روسیه در پی بحران اوکراین، فشارها بر دولت بایدن را در حالی افزایش داده که حزب دموکرات نگران است این مسائل در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا در پاییز امسال به کنترل جمهوری‌خواهان بر کنگره منجر شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها