جبهه النصره 87 تروریست خارجی در ادلب را به اوکراین فرستاد

جبهه النصره 87 تروریست خارجی در ادلب را به اوکراین فرستاد
سه شنبه 9 فروردين 1401 - 09:50

پایگاه خبری اسپوتنیک گزارش داد گروهک تروریستی جبهه النصره 87 تروریست خارجی مقیم ادلب را به جنگ در اوکراین فرستاد.

العالم - سوریه

پایگاه خبری اسپوتنیک گزارش داد که گروه جدیدی از عناصر مسلح خارجی عضو گروه‌های تروریستی حراس الدین، انصار التوحید و هیئة تحریر الشام استان ادلب در شمال غرب سوریه را به مقصد اوکراین ترک کردند.

این پایگاه خبری به نقل از منابع ویژه اعلام کرد که تعداد افراد مسلحی که روز شنبه در دو دسته عازم اوکراین شدند به ۸۷ نفر رسید که اغلب آنها عراقی، چچنی، تونسی و فرانسوی هستند.

این منابع گفتند همه این تروریست ها قبل از الحاق به گروه های مسلح جدید عضو داعش بودند و از توان رزمی و تجربه بالایی در جنگ‌های چریکی برخوردارند.

هیئة تحریر الشام وابسته به جبهه النصره در ادلب روزهای پنجشنبه و جمعه گذشته این عناصر را به شهر سرمدا در پنج کیلومتری شرق مرزهای سوریه با ترکیه انتقال دادند و پس از آن این عناصر روز شنبه وارد خاک ترکیه شدند تا از آنجا عازم اوکراین شوند.

این منابع تاکید کردند: ابومحمد الجولانی سرکرده جبهه النصره در ادلب در طول هفته گذشته یک سری نشست هایی را با سرکرده‌های چند گروه تروریستی در داخل یکی از مساجد در مرکز شهر ادلب برگزار کرد و در آن آنها را به جهاد در اوکراین علیه نیروهای روسیه تشویق کرد.

الجولانی در این نشست‌ها قول داده که احتیاجات خانواده‌های عناصر مسلح اعزام به اوکراین را تا زمان بازگشت آنها از اوکراین تامین خواهد کرد.

الجولانی تاکید کرده که عناصر خارجی عضو گروه‌های تروریستی فعال در ادلب عازم اوکراین شوند و با اعزام تروریست‌های بومی سوریه در اعزام‌های فعلی به اوکراین مخالفت کرده است.

منابع رسانه‌ای کم‌تر از یک ماه پیش از ورود نزدیک به ۴۵۰ فرد مسلح دارای تابعیت عربی و خارجی از استان ادلب سوریه به اوکراین برای مشارکت در نبرد علیه نیروهای روسیه خبر دادند.

فارس

پربیننده ترین خبرها