میقاتی: استعفا نمی‌دهم

میقاتی: استعفا نمی‌دهم
سه شنبه 9 فروردين 1401 - 22:01

نخست وزیر دولت لبنان ضمن رد احتمال استعفای خود تاکید کرد که با چنین تصمیمی، سبب به تاخیر افتادن انتخابات پارلمانی کشور نخواهد شد.

العالم _ لبنان

«نجیب میقاتی» نخست‌ وزیر لبنان گفت از منصب خود استعفا نخواهد داد و باعث به تاخیر افتادن انتخابات پارلمانی پیشِ‌ روی کشورش نخواهد شد.

میقاتی افزود: امروز یکی از مهم‌ترین وظایف دولت، اجرای انتخابات پارلمانی است و ممکن نیست که من به سمت استعفا بروم تا این مسئله توجیهی برای تعطیلی انتخابات شود.

وی در حاشیه نشست هیئت وزرا تصریح کرد: در سایه وجود نشانه‌های خارجی و با سفرهایی که من داشته‌ام، حمایتی بزرگ از لبنان و تلاشی وسیع برای کمک به آن دیده می شود و این در حالی است که در داخل شاهدیم برخی‌ در مبارزات انتخاباتی خود به هر راهی متوسل می‌شوند و اشتباهاتی بزرگ دارند.

میقاتی با انتقاد از تعارضات داخلی جریان‌های سیاسی لبنان گفت: بزرگ‌ترین بازنده این درگیری‌ها کشور است و به جای آن که دولت و مجلس با هم همکاری کنند، شاهد نزاع‌های بی‌فایده در کشوریم.

نخست‌وزیر لبنان تاکید کرد: حل مشکلات دردآور لبنان با این روش عوام‌فریبانه که شاهد آن هستیم، ممکن نیست و کشور به علت آن هزینه خواهد داد و همانطور که پیش از این نیز گفته‌ام، تنها راه خروج از بحران اتحاد همه ماست.

انتخابات پارلمانی لبنان قرار است بیست و پنجم اردیبهشت ماه برگزار شود. این در حالی است که برخی جناح‌های سیاسی مخالف در صددند تا آن را به تاخیر بیندازند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها