مجمع بین‌المللی انرژی: قیمت نفت احتمالا به ۱۵۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید

مجمع بین‌المللی انرژی: قیمت نفت احتمالا به ۱۵۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید
چهارشنبه 10 فروردين 1401 - 10:44

دبیرکل مجمع بین‌المللی انرژی با اشاره به تحریم‌های غرب علیه روسیه به‌ علت بحران اوکراین گفت نوسانات بیشتری در راه است و قیمت نفت احتمالاً به ۱۵۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید.

العالم _ نفت

جوزف مک‌ مانیگل دبیر کل مجمع بین‌المللی انرژی گفت اگر شرایط عرضه نفت روسیه در بحبوحه تحریم‌های غرب و دوری خریداران از نفت این کشور بدتر شود، قیمت نفت ممکن است به 150 دلار در هر بشکه برسد.

به گفته‌ مک‌ مانیگل، حدود 1.5 میلیون بشکه در روز از عرضه نفت روسیه تحت تاثیر حمله این کشور به اوکراین قرار گرفته‌ است.

وی افزود احتمالاً 2 هفته‌ دیگر مشخص خواهد شد چه مقدار از نفت روسیه از بازار خارج شده‌ است.

دبیرکل مجمع بین‌المللی انرژی تاکید کرد: طی چند ماه آینده شاهد بی‌ثباتی بیشتر و قیمت بالاتر نفت خواهیم بود. نوسانات بیشتری در راه است و قیمت نفت احتمالاً به 150 دلار در هر بشکه خواهد رسید. با این حال نفت 150 دلاری موقت خواهد بود اما همه‌ چیز به شرایط عرضه نفت روسیه بستگی دارد.

تحلیلگران و بانک‌های سرمایه‌گذاری نیز با پیش‌بینی مجمع بین‌المللی انرژی درمورد احتمال بالا رفتن قیمت نفت تا 150 دلار در سال جاری به علت کاهش عرضه نفت روسیه موافق هستند.

بانک سرمایه‌گذاری جی‌ پی‌ مورگان اعلام کرد اگر اختلال در عرضه نفت روسیه ادامه داشته باشد، قیمت نفت خام برنت تا پایان سال جاری به 185 دلار در هر بشکه خواهد رسید.

محققان این بانک عقیده دارند تولید نفت شیل آمریکا به‌ علت محدودیت‌های نیروی کار و زیرساخت‌ها نمی تواند بیش‌ از 1.4 میلیون بشکه در روز در سال جاری رشد کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها