العالم گزارش می دهد؛

سناریوی جدید سعودی ها برای حفظ آبرو

چهارشنبه 10 فروردين 1401 - 21:37

قبل از پایان مهلت تعیین شده از سوی صنعا برای پذیرش طرح صلح خود، ائتلاف متجاوز به رهبری عربستان سعودی از توقف عملیات نظامی اش در یمن خبر داد.

العالم – یمن

اعلام این ائتلاف همزمان با آغاز به اصطلاح رایزنی‌های ریاض انجام شد که در زمان حاضر در سایه تحریم آن از سوی صنعا برگزار می‌ شود.

مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن در این باره گفت که این رایزنی‌ها ربطی به صلح ندارد و هدف آن ساماندهی اوضاع داخلی مزدوران ریاض است.

وی بر آمادگی صنعا برای انجام هر گونه گفت و گو در کشوری بی طرف و بدون دخالت خارجی تاکید کرد.

در حالی که ائتلاف متجاوز سعودی ادعا کرد که توقف عملیات نظامی اش به منظور موفقیت رایزنی هاست، ناظران این اعلام را نوعی تسلیم شدن ائتلاف در مقابل صنعا به ویژه پس از عملیات نظامی گسترده نیروهای مسلح یمن علیه مراکز حیاتی عربستان دانستند.

محافل سیاسی در صنعا با تاکید به اینکه توقف عملیات نظامی ائتلاف متجاوز سعودی در سایه ادامه محاصره یمن بی معنی است، بر ضرورت اجرای تمام مفاد طرح صلح صنعا شامل رفع محاصره، بازگشایی گذرگاهها و خروج نیروهای خارجی از یمن تاکید کردند.

صنعا نسبت به تلاش ائتلاف متجاوز برای دور زدن طرح صلح از طریق توقف عملیات نظامی همراه با استمرار محاصره هشدار داد و تاکید کرد که در صورت عدم اجابت شروطش عملیات نظامی مشروعش برای شکستن محاصره پس از پایان مهلت سه روزه ادامه خواهد یافت.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها