دانمارک هزینه گاز روسیه را به روبل پرداخت نمی‌کند

دانمارک هزینه گاز روسیه را به روبل پرداخت نمی‌کند
جمعه 12 فروردين 1401 - 23:01

شرکت انرژی شرکت نفت و گاز دانمارک (دونگ) روز جمعه اعلام کرد که هیچ قصدی برای پرداخت هزینه گاز روسیه به روبل ندارد.

العالم - اروپا

به گزارش رویترز، شرکت انرژی دونگ دانمارک با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: از شرکت گازپروم اکسپورت (روسیه) درخواستی برای پرداخت هزینه تامین گاز به روبل دریافت کرده‌ایم اما هیچ تصمیمی برای پرداخت به روبل نداریم.

شرکت دونگ دانمارک که قرارداد بلندمدت گازی با غول انرژی روسیه دارد ادامه داد که در حال گفت‌ وگوی نزدیک با سایر شرکت‌ها و مقامات انرژی در مورد واکنش مشترک اروپا به شرکت گازپروم اکسپورت روسیه است.

دونگ انرژی، شرکت نفت و گاز دانمارکی است که در زمینه توزیع برق نیز فعالیت می‌کند. این کمپانی، بزرگترین شرکت حوزه انرژی در کشور دانمارک محسوب می‌شود و بخش اعظم سهام آن (۷۶ درصد) در اختیار دولت دانمارک است.

بیانیه شرکت دونگ انرژی دانمارک در حالی مطرح می شود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه هفته گذشته تاکید کرد: کشورهایی که در لیست کشورهای «غیردوست» قرار گرفته‌اند باید از ابتدای ماه آوریل (جمعه ۱۲/فروردین) هزینه گاز را به روبل بپردازند.

تا کنون سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان به طور رسمی اعلام کردند که با پرداخت بهای گاز وارداتی از روسیه با استفاده از روبل پول ملی این کشور مخالف هستند.

برونو لومر وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه در کنفرانس خبری مشترک با رابرت هابک همتای آلمانی خود گفت: قراردادها با روسیه به یورو است و باید به یورو پرداخت شود.

وی افزود: ما پرداخت هزینه گاز (روسیه) با هر ارز دیگری غیر از آنچه در قراردادها مشخص شده است را نخواهیم پذیرفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها