دونتسک: حدود ۱۰۰۰ نفر در حملات نیروهای اوکراینی کشته شده‌اند

دونتسک: حدود ۱۰۰۰ نفر در حملات نیروهای اوکراینی کشته شده‌اند
شنبه 13 فروردين 1401 - 19:40

جمهوری خودمختار دونتسک اعلام کرد که از ابتدای سال میلادی جاری حدود هزار نفر در حملات ارتش و شبه‌نظامیان اوکراینی کشته شده‌اند.

العالم-اوکراین

دفتر کمیساریای حقوق بشر جمهوری خودمختار دونتسک (واقع در شرق اوکراین) امروز (شنبه) در بیانیه‌ای از کشته شدن حدود هزار نفر در حملات ارتش و شبه‌نظامیان اوکراینی از ابتدای سال ۲۰۲۲ خبر داد.

به نوشته روسیا الیوم، در بیانیه این نهاد حقوق بشری آمده است که ۹۷۲ نفر در این حملات جان باخته‌اند که از این تعداد ۷۸۰ نفر از نیروهای امنیتی و ۱۹۲ نفر نیز از غیرنظامیان هستند. طبق این گزارش فقط در یک هفته گذشته، ۸۲ غیرنظامی کشته شده‌اند و این ارقام روز به روز در حال افزایش است.

این گزارش می‌افزاید: «حدود ۴۴۵۲ نفر نیز از غیرنظامیان و افراد وابسته به نهادهای امنیتی و نظامی نیز زخمی شده‌اند. از ۱۷ فوریه سال گذشته درگیری‌ها و حملات در منطقه دونباس و در دو جمهوری دونتسک و لوهانسک رو به وخامت رفته و در یک ماه گذشته این منطقه شاهد شدیدترین حملات از سوی اوکراین بوده است.»

طبق نوشته روسیا الیوم، با توجه به این شرایط ولادیمیر پوتین نیز در ۲۴ فوریه در پاسخ به درخواست کمک رهبران دو جمهوری فرمان آغاز عملیات نظامی ویژه برای آزادی منطقه دونباس و خلع سلاح اوکراین را صادر کرد.

شورای امنیت روسیه در دومین اسفند ۱۴۰۰ با حضور ولادیمیر پوتین و مقامات ارشد این کشور در جلسه‌ای که برای اولین بار به طور زنده پخش می‌شد، استقلال دو جمهوری خودمختاری دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخت. دو منطقه‌ای که از سال ۲۰۱۴ شاهد درگیری‌های پراکنده میان نیروهای این مناطق و ارتش و شبه‌نظامیان قوم‌گرای اوکراینی است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها