روسیه خواستار نشست شورای امنیت درباره وقایع "بوچا" در اوکراین شد

روسیه خواستار نشست شورای امنیت درباره وقایع
دوشنبه 15 فروردين 1401 - 07:28

نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد خواستار برگزاری نشست شورای امنیت برای بررسی وقایع شهر "بوچا" در اوکراین و ادعای کی یف در باره کشتار غیر نظامیان در این منطقه شد.

العالم ـ اروپا

رسانه‌های غربی با انتشار تصاویری از شهر "بوچا" در نزدیکی کی‌یف مدعی شده اند نیروهای روسیه هنگام خروج از اطراف پایتخت اوکراین غیرنظامیان را هدف گلوله قرار می دهند.

تصاویر منتشر شده از خیابان های شهر بوچا در نزدیکی کی‌یف حاکی از وجود اجساد غیر نظامیان در خیابان ها و پیاده روهای این شهر است.

به ادعای رسانه های غربی، ساکنان شهر بوچا گفته اند که این غیرنظامیان بی هیچ دلیلی توسط سربازان روس کشته شده اند.

در پی این ادعاها، نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد خواستار برگزاری نشست شورای امنیت برای بررسی ادعاهای اوکراین درباره کشتار غیرنظامیان در شهر "بوچا" شد.

دیمیتری پولانسکی معاون نماینده روسیه در سازمان ملل خواستار برگزاری نشست شورای امنیت شد و درخواست کرد که این نشست درباره "اقدام تحریک‌آمیز افراط‌ گرایان اوکراینی" در شهر بوچا، روز دوشنبه (امروز) تشکیل شود.

بر اساس گزارش ها، تصاویر مربوط به اجساد غیرنظامیان در خیابان های بوچا، پس از خروج نیروهای روسیه از مناطق اطراف کی‌یف منتشر شده و سربازان اوکراینی پس از بیش از پنج هفته درگیری، کنترل بیش از ۳۰ شهر و روستا را در این منطقه به دست گرفتند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین جمعه شب هشدار داد روسیه با مین‌هایی که اطراف خانه‌ها و اجساد بجا می گذارد، یک فاجعه کامل» باقی می گذارد.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل نیز دیروز (یکشنبه به وقت محلی) در بیانیه‌ای اظهار داشت: عمیقاً از تصاویر غیرنظامیان کشته شده در بوچا در اوکراین شوکه شده‌ام. برای پاسخگو ساختن موثر، انجام یک تحقیق مستقل ضروری است.

پربیننده ترین خبرها