لهستان: برلین مانع اصلی برای اعمال تحریم‌های شدیدتر بر روسیه است

لهستان: برلین مانع اصلی برای اعمال تحریم‌های شدیدتر بر روسیه است
دوشنبه 15 فروردين 1401 - 18:54

نخست‌وزیر لهستان ادعا کرد آلمان مانع اصلی اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه روسیه توسط کشورهای اتحادیه اروپا است.

العالم - اروپا

«ماتئوش موراویه‌تسکی» نخست‌وزیر لهستان، دولت آلمان را به ممانعت از اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه روسیه توسط اتحادیه اروپا متهم کرد.

موراویه‌تسکی امروز (دوشنبه) در یک کنفرانس خبری گفت که آلمان مانع اصلی اعمال تحریم های شدیدتر علیه روسیه است و مجارستان مانع از آن نمی‌شود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، اظهارات وی پس از آن بیان می‌شود که «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان، پس از آنکه با انتقاداتی به دلیل نداشتن موضع سختگیرانه در قبال تجاوز روسیه در اوکراین مواجه شد، در انتخابات سراسری روز یکشنبه اعلام پیروزی کرد.

نخست‌وزیر لهستان در این‌باره توضیح داد: «صرف نظر از نحوه برخورد با مجارستان، این چهارمین پیروزی (اوربان) است و باید به انتخابات دموکراتیک احترام بگذاریم. این آلمان است که سد اصلی تحریم‌ها است. مجارستان طرفدار تحریم‌ها است».

پیش از وی، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه نیز با تکرار ادعاها درباره کشته شدن غیرنظامیان در شهر بوچا در اوکراین، خواستار تشدید تحریم‌ها علیه روسیه شده بود.

«ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین هم شامگاه یکشنبه با کافی ندانستن تحریم‌های جدید غرب بر روسیه، خواستار اقدامات بیشتر علیه مسکو شد.

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه هدف این عملیات را «حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته‌اند»، عنوان کرد.

به گفته وی، برای این منظور، برنامه‌ریزی شده که «خلع سلاح و غیرنظامی سازی اوکراین» انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول «جنایت‌های خونین علیه غیرنظامیان» در منطقه دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها