موسسه بنادر دریای سرخ: ائتلاف متجاوز آزادسازی نفتکش های توقیف شده را به تاخیر می اندازد

موسسه بنادر دریای سرخ: ائتلاف متجاوز آزادسازی نفتکش های توقیف شده را به تاخیر می اندازد
سه شنبه 16 فروردين 1401 - 22:51

یحیی شرف الدین، معاون موسسه بنادر دریای سرخ، امروز سه‌شنبه تأکید کرد که ائتلاف متجاوز سعودی همچنان در آزادسازی نفتکش های نفتی توقیف شده، وقت کشی می کند.

العالم - یمن

معاون موسسه بنادر دریای سرخ در گفتگو با شبکه "المسیره" گفت: هنوز نفتکش‌هایی هستند که توسط ائتلاف متجاوز سعودی توقیف شده‌اند و عربستان، همچنان در آزادسازی آنها تعلل می‌کند.

معاون شرکت بنادر دریای سرخ، در رابطه با نفتکش «قیصر» توضیح داد: تخلیه نفتکش، در بندر "رأس عیسی" امکان پذیر است اما ائتلاف متجاوز، مانع از این امر می شود.

شرف الدین خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود در یمن و صدور اعلامیه درخواست کمک فوری از سوی شرکت برق، شرکت "بنادر حدیده"، تخلیه یک نفتکش حامل گازوئیل را آغاز کرد.

شرکت برق عمومی یمن اعلام کرد به دلیل از کار افتادن قریب‌الوقوع دو نیروگاه، در حدیده، به علت کمبود سوخت، قادر به تامین برق بیمارستان‌ها، پمپ‌های آب و مراکز مخابراتی در صنعا، حدیده و برخی استان‌ها نیست و به زودی ارائه خدمات اولیه زندگی، به شهروندان یمنی با مشکل اساسی مواجه خواهد شد.

معاون موسسه بنادر دریای سرخ، خواستار کمک فوری، پیگیری و دستور سریع مراجع ذی ربط، برای تصمیم گیری در مورد مراحل ورود نفتکش های توقیف شده و تخلیه هرچه سریعتر سوخت آنها، به دلیل حیاتی بودن این قضیه شد.

پربیننده ترین خبرها