ارسال پهپادهای انتحاری آمریکایی به اوکراین برای مقابله با روسیه

ارسال پهپادهای انتحاری آمریکایی به اوکراین برای مقابله با روسیه
چهارشنبه 17 فروردين 1401 - 00:15

آمریکا قصد دارد ارتش اوکراین را به پهپادهای انتحاری قدرتمند برای مقابله با روسیه مجهز کند.

العالم-آمریکا

منابع خبری روز سه شنبه از ارسال قریب الوقوع پهپادهای انتحاری ساخت آمریکا به اوکراین برای مقابله با ارتش روسیه خبر دادند.

به نوشته روزنامه «دیلی میل» آمریکا قصد دارد ۱۰ فروند پهپاد انتحاری بسیار قدرتمند «سوئیچ بلید ۶۰۰» را به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی ۳۰۰ میلیون دلاری تازه رونمایی شده به اوکراین ارسال کند.

این پهپادهای ۵۰ پوندی می‌توانند ۲۴ مایل پرواز کرده و به مدت ۴۰ دقیقه بر فراز هدف پرواز کنند. این پهپادهای انتحاری با استفاده از کلاهک‌های مخصوص می‌توانند یک تانک را نابود کنند.

خبر اهدای کمک مالی به اوکراین توسط پنتاگون روز جمعه گذشته اعلام شد و قرار است پهپادی سوئیچ بلید مستقیماً از شرکت سازنده مستقر در کالیفرنیا تهیه، نه اینکه از انبار ارتش ایالات متحده گرفته شود. این پهپادها جدا از بسته ۸۰۰ میلیون دلاری اعلام شده توسط کاخ سفید در ۱۶ مارس (چهارشنبه ۲۵ اسفند) هستند.

این در حالی است که چند تحلیلگر امور نظامی آمریکایی به تازگی با بررسی تحولات اوکراین و استفاده این کشور از پهپادهای «بیرقدار» ساخت ترکیه نوشتند، بیرقدارهای اوکراین نمی‌توانند پشتیبانی هوایی نزدیک ارائه دهند و برابر پدافند هوایی روسیه بسیار آسیب پذیر هستند.

پربیننده ترین خبرها