گزارش خبرنگار العالم از بحران سیاسی در عراق

چهارشنبه 17 فروردين 1401 - 16:05

خبرنگار شبکه خبری العالم در بغداد گفت: امروز مهلت تعیین شده از سوی دادگاه فدرال برای جناح های سیاسی عراق جهت انتخاب رئیس جمهوری به پایان می رسد و بدین ترتیب عراق وارد مرحله خلاء قانون اساسی خواهد شد.

العالم – عراق

خبرنگار شبکه خبری العالم در بغداد تصریح کرد: بن بست سیاسی که عراق وارد آن خواهد شد، این کشور را در برابر مسیری مبهم قرار خواهد داد.

خبرنگار العالم ادامه داد: تحرکات سیاسی برای دستیابی به راه حلی برای بحران ادامه دارد و چارچوب هماهنگی جلسه ای در منزل هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح برگزار کرد تا در آن سازوکارهای طرحی بررسی شود که به جناح های سیاسی برای پایان دادن به بن بست سیاسی آنهم در آستانه پایان مهلت انتخاب رئیس جمهور ارائه داده است.

وی به دیدار نوری المالکی رهبر ائتلاف دولت قانون با سید عمار حکیم رئیس جریان حکمت اشاره کرد که در آن دو طرف ضمن گفت وگو درباره اوضاع سیاسی کشور بر اهمیت ادامه گفت‌وگو برای یافتن راهی جهت برون رفت از بحران سیاسی فعلی تاکید کردند.

وی ادامه داد: جلسات فراکسیونهای به نتیجه ای نرسیده و به دلیل خروج جریان صدر از مذاکرات تشکیل بزرگترین فراکسیون در پارلمان عراق و انتخاب رئیس جمهور، صحنه سیاسی عراق پیچیده شده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها