درخواست عربستان از شورای رهبری ریاست جمهوری یمن؛

آغاز مذاکره با انصارالله یمن تحت نظارت سازمان ملل

آغاز مذاکره با انصارالله یمن تحت نظارت سازمان ملل
پنج‌شنبه 18 فروردين 1401 - 11:20

عربستان از شورای رهبری ریاست جمهوری یمن که (با کناره گیری عبدر ربه منصور هادی تازه تشکیل شده) خواست تا مذاکرات با انصارالله را تحت نظارت سازمان ملل آغاز کند.

العالم ـ یمن

تلویزیون العربی قطر امروز (پنجشنبه) گزارش کرد: عربستان از شورای رهبری ریاست جمهوری یمن خواسته است تا مذاکرات با انصارالله را تحت نظارت سازمان ملل برای دستیابی به یک راه حل سیاسی نهایی و جامع شامل یک دوره انتقالی که یمن را به صلح و توسعه می‌رساند، آغاز کند.
در عین حال، ولیعهد عربستان امروز از «رشاد محمد العلیمی» رئیس شورای رهبری ریاست جمهوری یمن و اعضای این شورا استقبال کرد.

رسانه های منطقه بامداد امروز (پنجشنبه) به نقل از «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن از تشکیل شورای رهبری ریاست جمهوری خبر دادند.

عبد ربه منصور هادی با تکشیل شورای رهبری ریاست جمهوری، تمامی اختیارات خود را به این شورا محول کرده است. رئیس جمهور مستعفی یمن همچنین علی محسن الأحمر معاون خود را از سمتش برکنار کرده است.

بنابر گزارش منابع خبری، شورای رهبری ریاست جمهوری اداره سیاسی، نظامی و امنیتی دولت مستعفی یمن را برعهده خواهد داشت. این شورا هفت عضو دارد و سلطان علی العراده، طارق محمد صالح، عبدالرحمن ابو زرعه، عبدالله العلیمی باوزیر، عثمان مجلی و عیدروس الزبیدی از اعضای این شورا هستند.

شورای رهبری ریاست جمهوری مسئولیت مذاکرات با جنبش انصارالله در خصوص آتش بس را برعهده دارد.

پادشاهی عربستان از تصمیم رئیس جمهوری فراری یمن برای انتقال قدرت به شورای رهبری ریاست جمهوری استقبال کرده است.
محمد بن سلمان ولیعصد عربستان در دیدار با رئیس شورای رهبری ریاست جمهوری یمن همچنین مدعی حمایت سه میلیارد دلاری ریاض از اقتصاد و مردم یمن و در عین حال خواستار سازماندهی یک کنفرانس بین المللی برای حمایت از اقتصاد این کشور شد.

بنابر این گزارش، گفته شده که از سه میلیارد دلار حمایت مزبور، دو میلیارد دلار به طور مساوی بین عربستان و امارات برای حمایت از بانک مرکزی یمن و یک میلیارد دیگر شامل ۶۰۰ میلیون دلار برای صندوق حمایت از خرید فرآورده‌های نفتی یمن توسط ریاض تامین می‌شود.
انتشار اخبار کمک های میلیاردی به یمن درحالی است که عربستان در طول هفت سال تجاوز به این کشور، صدها میلیارد دلار به یمن خسارت وارد کرده، زیرساخت ها از جمله بیمارستان ها و ساختمان های دولتی را تخریب کرده و با بمباران منازل مسکونی نیز دهها هزار زن، کودک و افراد سالخورده و شهروندان یمنی را به خاک و خون کشیده است.

پربیننده ترین خبرها