پنجمین دور تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه؛ به زودی

 پنجمین دور تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه؛ به زودی
پنج‌شنبه 18 فروردين 1401 - 11:54

مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا، از تصمیم‌گیری و نهایی کردن پنجمین دور تحریم‌های این اتحادیه علیه روسیه طی امروز و فردا خبر داد.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش رویترز، جوسپ بورل، مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا، که برای شرکت در نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به بروکسل سفر کرده، گفت: پنجمین دور تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه شامل ممنوعیت واردات ذغال سنگ امروز عصر یا در نهایت فردا (پنجشنبه، جمعه ۱۸ و ۱۹ فروردین) بررسی و احتمالا در مورد آن توافق می شود.

آمریکا نیز دیروز (چهارشنبه،) در تازه‌ترین بسته تحریمی خود، تحریم‌هایی علیه دو بانک روسی و دختران ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعمال کرد.

درهمین حال وزارت خارجه انگلیس از مسدود کردن دارایی‌های بزرگ‌ترین بانک روسیه به بهانه عملیات نظامی مسکو در اوکراین خبر داد.

لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کرد که دارایی‌های «اسبربانک» بزرگ‌ترین بانک روسیه را مسدود می‌کند و هشت تاجر روس را در لیست تحریم قرار می‌دهد و تا سال آینده میلادی به واردات نفت و ذغال سنگ از روسیه پایان می‌دهد.

همچنین قرار است مجمع عمومی سازمان ملل به درخواست آمریکا و متحدانش، امروز (پنجشنبه) نشست فوق العاده خود را برای رای گیری در باره تعلیق عضویت روسیه در شورای حقوق بشر برگزار کند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه/۲ اسفند ۱۴۰۰ با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سپس ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین را صادر کرد.

پربیننده ترین خبرها