منابع اطلاعاتی روسیه از حضور ۶۰۰ مزدور خارجی در اوکراین خبر دادند

منابع اطلاعاتی روسیه از حضور ۶۰۰ مزدور خارجی در اوکراین خبر دادند
پنج‌شنبه 18 فروردين 1401 - 19:12

منابع اطلاعاتی و کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرد که در حال حاضر بیش از ۶۰۰ نظامی مزدور در اوکراین علیه نیروهای روسی می جنگند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش خبرگزاری تاس، منابع امنیتی اطلاعاتی روسیه با انتشار فهرستی از مزدوران خارجی در اوکراین می‌گویند بیشتر کشورهای غربی برای مبارزه با روسیه نظامیان خود را به منطقه اعزام می‌کنند.

کمیته تحقیقات روسیه روز پنجشنبه طی نشستی در دونتسک به ریاست الکساندر باستریکین در بیانیه‌ای اعلام کرد که بازرسان روسی فهرستی از حدود ۶۰۰ مزدور را که از ۴۷ کشور وارد اوکراین شده اند، به دست آورده‌اند.

در بیانیه این کمیته آمده است: تحقیق اولیه در مورد حضور مزدوران خارجی در اوکراین نشان می‌هد که این افراد بیشتر از کشورهای غربی وارد اوکراین شده اند که تعداد ملیت‌های آنها به ۴۷ کشور می‌رسد.

به گفته کمیته تحقیقات روسیه، کار برای مشخص شدن محل اختفای آنها و شرایط مشارکت آنها در جنگ ادامه دارد.

باستریکین دستورالعمل‌های مربوط به تحقیقات در مورد اقدامات مشکوک سرویس‌های اطلاعاتی اوکراین در مورد کشتار غیرنظامیان در شهر بوچا را صادر کرد. دستور دیگر صادر شده توسط رئیس کمیته تحقیقات، تحقیق درباره اسرای جنگی اوکراین است.

به گزارش ایرنا، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه پیش از این در تاریخ ۲۹ ماه مارس (۱۲فروردین) اعلام کرده بود که در عملیات نظامی روسیه در خاک اوکراین حدود ۶۰۰ نظامی از کشورهای خارجی کشته شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها