لوکاشنکو: «عملیات ویژه» در اوکراین را آغاز می کنیم

لوکاشنکو: «عملیات ویژه» در اوکراین را آغاز می کنیم
پنج‌شنبه 18 فروردين 1401 - 19:29

رئیس جمهور بلاروس از انجام عملیات ویژه در اوکراین برای آزاد کردن شماری از بلاروسی‌ها در این کشور خبر داد.

العالم - اروپا

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس روز پنجشنبه از «عملیات ویژه» کشورش در اوکراین با هدف آزاد کردن حدود صد بلاروسی خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، لوکاشنکو گفت: «کار به جایی رسید که آن حرامزاده‌ها مردم ما و پیش از همه، راننده‌های کامیونی که در آن زمان (شروع درگیری‌های اوکراین) در این کشور بودند گروگان گرفتند».

رئیس جمهور بلاروس درباره این عملیات توضیح داد: «آن‌ها هزار و پانصد واگن ریلی و وسایل نقلیه را مصادره کرده و تا صد نفر از رانندگان ما را بازداشت کردند. به اوکراینی‌ها هشدار دادم که عملیاتی را برای آزاد کردن آن‌ها انجام خواهیم داد و همین کار را هم انجام دادیم».

او بدون اشاره به جزئیات گفت، این عملیات به صورت بی‌عیب‌ و نقص انجام شد و اگر اوکراینی‌های دیگری توسط اوکراینی‌ها گروگان گرفته شوند، مینسک پاسخ متفاوتی خواهد داد.

روسیه و بلاروس متحدان هم در سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) هستند و در تمرینات نظامی مشترک با هدف ادغام ساختارهای نظامی دو کشور در دولت اتحادیه، شرکت می‌کنند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین اخیراً اعلام کرده حمایت نظامی روسیه از بلاروس «مطلق» است و مسکو هرگونه حمله به مینسک را معادل حمله به روسیه تلقی می‌کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها