شمارش معکوس انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

شمارش معکوس انتخابات ریاست جمهوری فرانسه
پنج‌شنبه 18 فروردين 1401 - 20:22

مردم فرانسه سه روز دیگر برای انتخاب رئیس جمهور پنج سال آینده این کشور به پای صندوق رای خواهند رفت.

العالم - اروپا

مردم فرانسه سه روز دیگر برای انتخاب رئیس جمهور پنج سال آینده این کشور به پای صندوق رای خواهند رفت.

یکشنبه ۲۱ فروردین، فرانسویان تصمیم می‌گیرند که آیا امانوئل مکرون رئیس جمهور کنونی برای دومین دوره کلید دار الیزه باشد یا خیر؟

تا به امروز طبق نظرسنجی‌ها؛ آقای امانوئل مکرون پیروز دور اول انتخابات خواهد شد و به همراه خانم مارین لوپن؛ رقیب سال ۲۰۱۷ خود به دور دوم راه خواهد یافت.

اکثر شهروندان معتقدند جنگ اوکراین چهره انتخابات ریاست جمهوری فرانسه را دگرگون کرده و شانس پیروزی مکرون را افزایش داده است.

اگرچه نظرسنجی‌ها، پیروزی احتمالی مکرون در انتخابات را نشان می‌دهند، اما او برای ورود مجدد به الیزه و ادامه کار رقابت سختی با رقیب خود لوپن دارد.

البته با روشن شدن برخی زوایای جنگ اوکراین نزد افکار عمومی فرانسه؛ در یک هفته اخیر جایگاه مکرون در نظرسنجی‌ها ۵ پله سقوط کرد و در مقابل مارین لوپن با تکیه بر نقاط ضعف رئیس جمهور کنونی از جمله وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم جایگاه خود را ۳ پله ارتقاء داد.

علاوه بر مانع رقیب راست افراطی؛ محقق نشدن وعده‌های مکرون در ۵ سال زمامداری او، شیوع کرونا، اصرار بر برخی اصلاحات ناخوشایند فرانسویان مانند افزایش سن بازنشستگی و اعتراضات طولانی مدت جنبش ضد سرمایه داری از دیگر مشکلاتی که است امانوئل مکرون برای پیروزی در انتخابات پیش روی خود دارد.

صرف نظر از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و جنگ اوکراین؛ ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا که در حال حاضر از آن فرانسه است به انتخابات ریاست جمهوری این کشور به ویژه برای مکرون رنگ و بوی حیثیتی بخشیده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها