تاکید صدر بر پیگیری پروژه دولت اکثریت ملی

تاکید صدر بر پیگیری پروژه دولت اکثریت ملی
پنج‌شنبه 18 فروردين 1401 - 20:55

مقتدا صدر به حزب دموکرات و سران تشکل‌های اهل سنت عراق خبر داده که همچنان به دنبال پروژه دولت اکثریت ملی است.

العالم _ عراق

یکی از سران جریان صدر خبر داد که مقتدا صدر به حزب دموکرات و سران تشکل‌های اهل سنت عراق خبر داده که همچنان پیگیر پروژه دولت اکثریت ملی است.

این عضو جریان صدر که خواست نامش فاش نشود، به پایگاه خبری «شفق نیوز» گفت که صدر به متحدان خود در ائتلاف «انقاذ وطن» خبر داده است که تصمیمی برای رفتن به جایگاه اپوزیسیون درون‌پارلمانی ندارد.

این منبع آگاه افزود که صدر تأکید کرده است که از پروژه دولت اکثریت ملی کوتاه نخواهد آمد و بعد از مهلت 40 روزه‌ای که به چارچوب هماهنگی داده است، تلاش‌ها برای تشکیل دولت را از سر خواهد گرفت.

به گفته این منبع، صدر اطمینان دارد که چارچوب هماهنگی بدون جریان صدر نمی‌تواند دولت را تشکیل دهد و برای همین صدر خود بعد از عید فطر برای تشکیل دولت اقدام خواهد کرد.

مقتدا صدر پس از سه بار تلاش ناکام مجلس عراق برای انتخاب رئیس جمهوری با انتشار بیانیه‌ای ضمن تأکید بر اینکه با چارچوب هماهنگی ائتلاف نخواهد کرد، به نیروهای سیاسی شیعه 40 روز فرصت داد تا برای تشکیل دولت بدون مشارکت جریان صدر تلاش کنند.

مقتدی صدر به همراه حزب دموکرات کردستان و گروهی از تشکل های اهل سنت به رهبری محمد الحلبوسی و خمیس الخنجر، ائتلاف «انقاذ وطن» (نجات میهن) را تشکیل داده که در پی تشکیل دولت اکثریت ملی با همراهی آنهاست.

این در حالی است که چارچوب هماهنگی متشکل از نیروهای سیاسی شیعه اخیرا با ارائه یک ابتکار عمل، در پی کاهش اختلافات و تشکیل دولتی با توافق همه نیروهای سیاسی برآمده است.

پربیننده ترین خبرها