واکنش گروه‌های مختلف فلسطینی به عملیات تیراندازی در تل‌آویو

واکنش گروه‌های مختلف فلسطینی به عملیات تیراندازی در تل‌آویو
جمعه 19 فروردين 1401 - 08:43

گروه‌های مختلف فلسطینی در واکنش به عملیات تیراندازی پنجشنبه شب در یک کلوب شبانه تل آویو که 2 کشته و 16 زخمی برجای گذاشت ، اعلام کردند که این عملیات متهورانه نتیجه خشونت‌ها، آزار و اذیت و جنایت‌های این رژیم علیه ملت ما و برآیند خشم فلسطینیان است.

العالم - فلسطین اشغالی

جنبش جهاد اسلامی در بیانیه‌ای عملیات قهرمانانه شب گذشته در تل آویو را که به کشته و زخمی شدن بیش از ۱۶ اسرائیلی منجر شد، ستوده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: دشمن صهیونیستی در حال پرداخت بخشی از هزینه‌های مربوط به جرائم خود و اقدامات تروریستی شهرک‌نشینان علیه مردم ما در بیت‌المقدس و کرانه باختری است.

این جنبش اعلام کرد که بازگشت این عملیات‌ در عمق سرمزین های اشغالی نتیجه طبیعی تجاوزگری این رژیم است که پا را از تمام مرزها فراتر گذاشته است.

یوسف الحساینه عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی تاکید کرد که این عملیات همچون طوفانی بود که لرزه بر اندام صهیونیست‌های بزدل در خیابان دیزنکف انداخت.

احمد المدلل از رهبران جهاد اسلامی نیز گفت این عملیات را حامل این پیام به سران دشمن صهیونیستی دانست که به هر میزان جنایات آنان علیه ملت فلسطین افزایش یابد، عملیات‌ قهرمانانه فلسطینیان نیز افزایش خواهد یافت و ملت و مقاومت قهرمان فلسطین برای پاسخ به جنایات این رژیم علیه ملت و مقدسات فلسطین گزینه‌های زیادی در اختیار دارند.

وی تاکید کرد: تا زمانی که ملت فلسطین امنیت و آرامش نداشته باشند، اشغالگران صهیونیست نیز رنگ آرامش را به چشم نخواهند دید.

جنبش حماس

جنبش حماس نیز در بیانیه‌ای پس از تیراندازی تل‌آویو اعلام کرد: این عملیات، پاسخی طبیعی و مشروع به تشدید جرائم اشغالگران علیه ملت ما، سرزمین ما، بیت‌المقدس و مسجد الاقصی است.

این جنبش اعلام کرد که مقاومت ملت ما در کمین تمام کسانی است که در اندیشه ضربه زدن به قدس و مسجد الاقصی هستند.

اسماعیل رضوان یکی از رهبران جنبش حماس نیز در این ارتباط ضمن تبریک به خاطر این عملیات قهرمانانه در تل‌آویو، آن را نتیجه پاسخ به تجاوزات صهیونیست‌ها دانست.

وی بر اهمیت تشدید این گونه عملیات‌ها علیه اشغالگران صهیونیست تأکید کرد.

جنبش فتح

جنبش آزادیبخش فلسطین (ساف) نیز با انتشار بیانیه‌ای به تیراندازی در تل‌آویو واکنش نشان داد و آن را پاسخ طبیعی ملت فلسطین به جنایت اسرائیل دانست.

جمایل حویل عضو شورای انقلابی جنبش فتح نیز در این ارتباط گفت که این عملیات، واکنش به تعدی‌های مکرر صهیونیست علیه شهروندان فلسطینی است.

جنبش مردمی فلسطین

این جنبش با تمجید از عملیات تل‌آویو تأکید کرد که صهیونیست‌ها هیچ جایی در خاک ما (فلسطین) نخواهند داشت.

وی با هشدار به رژیم صهیونیستی و شهرکنشینان آن خواست که از ادامه تعدی به خاک فلسطین و اقدامات تروریستی علیه مردم آن خودداری کنند.

جنبش احرار فلسطین

جنبش احرار (آزادگان) فلسطین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که ما در برابر یک عملیات ویژه به لحاظ زمان و مکان، برنامه‌ریزی، اجرا، و نتایج هستیم که البته این آخرین عملیات نخواهد بود.

جنبش خلق برای آزادی فلسطین

این جنبش نیز در واکنش به این اقدام عملیات قهرمانانه تل آویو را ضربه‌ای به سیستم امنیتی رژیم صهیونیستی و پاسخی به جنایت‌های اشغالگران دانست.

این جنبش اشغالگران صهیونیست را مسؤول کامل تمام حوادث جاری در خاک فلسطین (سرزمین‌های اشغالی) دانست.

در نتیجه تیراندازی در خیابان خیابان «دیزنگوو تل‌آویو تاکنون ۲ تن کشته و ۱۶ تن دیگر زخمی شدند که حال چهار تن وخیم گزارش شده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها