هادی العامری: تلاش‌ها برای احیای دیکتاتوری و استبداد در عراق خنثی شود

هادی العامری: تلاش‌ها برای احیای دیکتاتوری و استبداد در عراق خنثی شود
شنبه 20 فروردين 1401 - 17:29

رئیس ائتلاف الفتح در پارلمان عراق در سالروز شهادت سید محمد باقر الصدر خواستار خنثی کردن کلیه تلاش ها برای احیای دیکتاتوری و استبداد در این کشور شد.

العالم _ عراق

هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح در پارلمان عراق به مناسبت سالروز شهادت «سید محمد باقر الصدر» در بیانیه‌ای خواستار تلاش جدی برای ناکام گذاشتن و خنثی کردن کلیه تلاش‌های دشمنان برای احیای دیکتاتوری و استبداد با سوء‌استفاده از اختلافات بین مردم عراق شد.

العامری در بیانیه‌ خود تصریح کرد که این روزهای مبارک با سالگرد شهادت آیت‌الله العظمی سید محمد الصدر طلایه‌دار انقلاب اسلامی در عراق و خواهر علوی پاکش، بنت الهدی به دست دستگاه سرکوبگر رژیم صدام معدوم مصادف شده است.

وی افزود: «حکمت الهی است که سالروز جنایت قتل شهید الصدر با سالگرد سقوط قاتلش همزمان شده است و در این موضوع عبرتی است برای اهل اندیشه. ظالم و طاغوت به دست اربابانش ذلیل شد و شهید الصدر به نمادی مهم برای ملت و چراغ راه نسل‌های مجاهد، علما و اندیشمندان تبدیل شد. میراث فکری و سیاسی او به مکتبی زنده تبدیل شد که تا به امروز محافل علمی و سیاسی را به خود مشغول کرده است».

العامری در این بیانیه تصریح کرد: با یادآوری این دو واقعه که سرآغاز تحولی بزرگ در تاریخ عراق بودند، فراموش نمی‌کنیم که سیاست‌های رژیم صدام همان چیزی بود که اشغال عراق، نابودی مردم و کشور را برای آمریکا توجیه می‌کرد. در مواجهه با این چالش‌ها، ما بر عزم خود برای پیمودن راهی که شهید الصدر طی کرد، با تمام خلوص اعتقادی، شفافیت هدف و صبر و عزم راسخ تا شهادت در راه اعتلای اسلام، عراق و ملت شریف آن تأیید می‌کنیم.

رئیس ائتلاف الفتح عراق بر عزم همگان برای خروج کشور از رنج و وارد شدن به فضای آزادی و بازگرداندن عزت، پایان دادن به هر گونه سلطه و فساد خارجی و تحقق رویای شهید الصدر در ایجاد یک کشور آزاد و عادل تاکید کرد.

هادی العامری از نیروهای ملی کشور خواست «به وظیفه و مسئولیت وفاداری به این شهید والامقام و پروژه او عمل کنند و زبان اعتدال و میانه روی و احساس مسئولیت در قبال مردم را بر هرچیزی مقدم بدارند».

سید محمد باقر الصدر و خواهر وی، بنت‌الهدی ۱۹ فروردین ۱۳۵۹ به دست رژیم صدام به شهادت رسیدند.

پربیننده ترین خبرها