پیدا شدن جسد 13 مهاجر در سواحل تونس

پیدا شدن جسد 13 مهاجر در سواحل تونس
يکشنبه 21 فروردين 1401 - 11:18

بنا به گفته مقامات تونس در روز های گذشته پس از غرق شدن دو قایق عازم اروپا در سواحل این کشور، جسد 13 مهاجر پیدا شد که بیشتر آنها زن و کودک بودند.

العالم – تونس

مراد الترکی، سخنگوی دادگاه شهر صفکس به خبرگزاری فرانسه گفت: پس از غرق شدن چند قایق، با عملیات یگان‌های وابسته به نیروی دریایی تونس، 163 مهاجر غیرقانونی در سواحل شهر لوزا در استان صفکس نجات یافتند. جسد 13 مهاجر نیز پیدا شد که بیشتر آنها زن و کودک بودند و 12 تن دیگر همچنان مفقود هستند.

الترکی افزود: همه این مهاجران از کشورهای جنوب صحرای آفریقا آمده اند.

وی خاطر نشان کرد: ایتالیا یکی از اصلی ترین نقاط ورود به اروپا برای مهاجران شمال آفریقا است که عمدتاً از تونس و لیبی می روند و تعداد خروج از این دو کشور در سال 2021 به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

بر اساس آمار انجمن حقوق اقتصادی و اجتماعی تونس بخش کارشناسی امور مهاجرت، سال گذشته 15671 مهاجر از جمله 584 زن موفق شدند از سواحل تونس خود را به ایتالیا برسانند، در حالی که در سال 2020 این تعداد 12883 (شامل 353 زن) بود.

کشورهای شمال آفریقا مانند تونس و لیبی به عنوان نقاط خروجی برای مهاجران غیرقانونی که می‌خواهند به طور غیرقانونی از طریق دریای مدیترانه خود را به اروپا برسانند، تلقی می‌شوند.

پربیننده ترین خبرها