کره جنوبی در مسیر راه اندازی نخستین ماهواره جاسوسی

کره جنوبی در مسیر راه اندازی نخستین ماهواره جاسوسی
يکشنبه 21 فروردين 1401 - 19:38

مقام‌های کره جنوبی امروز یکشنبه اعلام کردند، نخستین ماهواره جاسوسی تولید خود را برای سال ۲۰۲۳ راه اندازی می کنند.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش خبرگزاری «یونهاپ»، کره جنوبی قصد دارد نخستین ماهواره جاسوسی تولید خود را برای سال ۲۰۲۳ پیش از پرتابۀ آمریکاییِ شرکت «اسپیس ایکس» راه اندازی کند. شرکت فضایی «اسپیس ایکس» پروژه قرار دادن ۵ ماهواره دیگر مشابه در مدار زمین را تا سال ۲۰۲۵ برای کره جنوبی در دستورکار خود دارد.

موسسه تحقیقات هوافضا دولتی کره جنوبی و آژانس پیشرفت دفاعی با امضای قرارداری با این شرکت از پرتابه «اسپیس ایکس فالکن ۹» به عنوان اولین ماهواره ۸۰۰ کیلوگرمی در سال ۲۰۲۳ که در آمریکا راه اندازی می شود استفاده می کند.

در سال ۲۰۱۷ سئول مالکیت پروژه ای به ارزش ۱.۲ تریلیون وون معادل ۹۷۰ میلیون دلار آمریکا را آغاز کرد تا قابلیت های اکتشافی اش را تقویت کند و اتکا به منابع اطلاعاتی خارجی را کاهش دهد.

مالکیت ماهواره های نظامی نیازی کلیدی برای کره جنوبی بوده است چرا که همواره می بایست عملیات کنترل زمان جنگ را از آمریکا می گرفت تا نیروهای ترکیب شده متحدان را رهبری کند.

در راستای پروژه دفاعی سئول تصمیم دارد تا ۴ رادار مصنوعی را راه اندازی کند که از امواج رادیویی و مدل نوری الکتریکی اشعه مادون قرمز استفاده می کنند.

به محض اینکه این ماهواره ها مورد استفاده قرار بگیرند سیستم کلی دفاعی کره جنوبی تقویت می شود که شامل افزایش قابلیت های این کشور برای رصد کردن حرکات نظامی کره شمالی است.

به گزارش ایرنا، کره جنوبی اواخر ماه مارس در اقدامی جداگانه یک پرتابه فضایی با سوخت جامد را با موفقیت آزمایش کرد. این پرتابه برای قرار دادن ماهواره ای کوچک در مدار نزدیک زمین به منظور انجام عملیات نظارتی طراحی شده بود.

ارتش این کشور « آناسیس ۲» نخستین ماهواره مخابراتی خود را در سال ۲۰۲۰ پیش از پرتابه «اسپیس ایکس فالکن ۹» راه اندازی کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها