ماکرون و لوپن به دور دوم انتخابات فرانسه می‌روند

ماکرون و لوپن به دور دوم انتخابات فرانسه می‌روند
يکشنبه 21 فروردين 1401 - 23:06

نتایج نظرسنجی پای صندوق های رای در فرانسه نشان می‌دهد، ماکرون و لوپن به دور دوم انتخابات فرانسه می‌روند.

العالم - اروپا

بر اساس نتایج نظرسنجی پای صندوق‌های رای، «امانوئل ماکرون» و «مارین لوپن» به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه می‌روند و دو هفته دیگر، انتخابات دور دوم برگزار خواهد شد.

نتایج نظرسنجی پای صندوق‌های رای نشان می‌دهد که ماکرون 28.1 تا 28.6 درصد آرا و لوپن 23.8 تا 24.4 درصد آرا را بدست آورده است.

وزارت کشور فرانسه اعلام کرد که مشارکت رای دهندگان در دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه تا ساعت 5 بعدازظهر روز یکشنبه به وقت محلی ۶۵ درصد بود که کمتر از میزان ۶۹.۴۲ درصدی در رای گیری سال ۲۰۱۷ بود.

قدرت خرید (مردم فرانسه) و جنگ در اوکراین در صدر نگرانی‌های رای‌دهندگان در آخرین مرحله از کارزار غیرمعمول (انتخابات) بوده و این کارزار عمدتاً تحت الشعاع وقوع جنگ قرار گرفته است».

به رغم واجد شرایط بودن حدود ۴۸.۷ میلیون نفر از مردم فرانسه برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، رسانه‌ها با اشاره به نتایج نظرسنجی‌ها از بی میلی فرانسوی‌ها برای رای دادن در انتخابات خبر داده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، ۱۱ رقیب شامل نامزد کمونیست در طیف چپ (سیاسی) گرفته تا نامزدهای ضد مهاجرت در راست افراطی در انتخابات امروز، به دنبال برکناری امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه بودن در حالی که او به دنبال تبدیل شدن به اولین رئیس‌جمهوری است که پس از «ژاک شیراک» در سال ۲۰۰۲ دوباره در انتخابات پیروز می‌شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها