اوکراین ۲ هزار و ۲۰۰ مرد را به دلیل تلاش برای فرار از کشور بازداشت کرد

اوکراین ۲ هزار و ۲۰۰ مرد را به دلیل تلاش برای فرار از کشور بازداشت کرد
دوشنبه 22 فروردين 1401 - 09:30

آژانس گارد مرزی اوکراین اعلام کرد از آغاز جنگ در این کشور، ۲ هزار و ۲۰۰ مرد اوکراینی را به دلیل تلاش برای خروج از این کشور و نقض قانون حکومت نظامی دستگیر کرده است.

العالم - اروپا

بنابر گزارش فرانس ۲۴، این آژانس یکشنبه شب در گزارشی اعلام کرد که تعدادی از افراد بازداشت شده برای خروج از کشور از مدارک جعلی استفاده کرده و تعدادی دیگر سعی کرده‌اند به نیروهای مرزی رشوه بدهند.

آژانس گارد مرزی اوکراین همچنین گفت که تعدادی از مردان که در سن خدمت نظامی بوده‌اند درحالی که سعی داشته‌اند از طریق کوهستان از اوکراین خارج شوند به دلیل آب و هوای بد جان خود را از دست داده‌اند. این آژانس به تعداد این افراد اشاره‌ای نکرده است.

دولت اوکراین پس از آغاز تهاجم روسیه به این کشور حکومت نظامی اعلام کرد و بر اساس این قانون مردان در سنین ۱۸ تا ۶۰ سال که دارای توانایی خدمت نظامی هستند، اجازه خروج از اوکراین را ندارند.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها