بسیج عمومی در اردوگاه جنین در پی تهدیدهای اسرائیل/ اتحادیه اروپا خواهان حداکثر خویشتنداری شد

بسیج عمومی در اردوگاه جنین در پی تهدیدهای اسرائیل/ اتحادیه اروپا خواهان حداکثر خویشتنداری شد
دوشنبه 22 فروردين 1401 - 10:34

در پی تشدید درگیری‌ها در اردوگاه جنین و شهادت سه فلسطینی طی روز یکشنبه به دست صهیونیست‌ها منابع محلی از اعلام بسیج عمومی در این اردوگاه برای مقابله با حملات نیروهای رژیم صهیونیستی خبر دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر گزارش خبرگزاری فلسطینی سما، روز یکشنبه سه فلسطینی به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی در بیت لحم و الخلیل شهید شدند. در این راستا مساجد اردوگاه جنین آماده باش و بسیج عمومی برای مقابله با حملات ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

خانواده شهید رعد حازم، مجری عملیات اخیر تل‌آویو اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تهدید کرده که اگر پدر رعد ظرف دو ساعت خود را تحویل ندهد به اردوگاه جنین حمله می‌کند.

نیروهای اسرائیلی یکشنبه به روستای "یعبد" در استان جنین حمله کردند تا تعدادی از فلسطینی‌ها را بازداشت کنند. باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد که نیروهای اسرائیلی ۲۵ فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کردند که نصف آن‌ها از استان جنین بودند.

از سوی دیگر، جنبش‌های حماس، جهاد اسلامی، مجاهدین و آزادگان فلسطین در بیانیه‌های جداگانه‌ای شهادت "غاده سباستین"زن فلسطینی در جنوب کرانه باختری به دست نیروهای اسرائیلی را محکوم کردند.

حازم قاسم، سخنگوی حماس اعلام کرد: جنایت ارتش اسرائیل بیانگر رفتار تروریستی این ارتش علیه ملت فلسطین است. این جنایت نشان می‌دهد که اشغالگران قوانین انسانی را نادیده می‌گیرند و چهره نژادپرستانه و زشت اشغالگران را برملا می‌کند.

جنبش جهاد اسلامی نیز اعلام کرد: این دشمن معیارهای انسانی و اخلاقی را از دست داده است و در روز روشن به تیراندازی و اعدام می پردازد.

جنبش مجاهدین نیز اعلام کرد: خون شهید غاده اراده مقاومت برای مقابله با دشمن غاصب را افزایش می‌دهد.

علاوه بر این اتحادیه اروپا در واکنش به این مساله اعلام کرد: ما از کشته شدن یک زن فلسطینی به دست نیروهای اسرائیلی در بیت لحم شوکه و ناراحت شدیم و به خانواده وی تسلیت می‌گوییم. استفاده از زور زیاد علیه یک غیرنظامی بی سلاح یک مسئله غیرقابل قبول است. ما خواهان تحقیقات فوری درباره این حادثه و مجازات عاملان هستیم.

این اتحادیه همچنین خواستار حداکثر خویشتنداری با توجه به تشدید تنش بین فلسطینی ها و اسرائیل شد.

اتحادیه اروپا بر لزوم جلوگیری از خشونت بیشتر در ماه رمضان، تعطیلات عید پاک مسیحیان و یهودیان در هفته آینده تاکید و نسبت به تشدید خشونت‌ها در شمال کرانه باختری، از جمله حملات نظامی و درگیری های خشونت آمیز در جنین ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام منابع فلسطینی، غاده سباستین یک بیوه و مادر شش کودک و دچار مشکلاتی در بینایی‌اش بود.

وزارت خارجه فلسطین نیز پیش از این اعلام کرد: شهادت غاده سباستین به دست نیروهای اسرائیلی یک جنایت ضد بشری است. ما خواهان مداخله بین المللی برای حمایت از فلسطینی‌ها هستیم.

پربیننده ترین خبرها