گفت‌وگوی شورای همکاری خلیج فارس با آمریکا درباره آتش‌بس یمن

گفت‌وگوی شورای همکاری خلیج فارس با آمریکا درباره آتش‌بس یمن
دوشنبه 22 فروردين 1401 - 10:41

دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس، هماهنگ‌کننده سازمان ملل در امور انسان‌دوستانه و فرستاده آمریکا در نشست ریاض اوضاع یمن را بررسی کردند.

العالم - عربستان سعودی

«نایف الحجرف» دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس، «دیوید گریسلی» هماهنگ‌کننده امور انسان‌دوستانه در یمن و «تیم لیندرکینگ» فرستاده آمریکا در یمن در نشستی موضوع آتش‌بس در این کشور و طرح جلوگیری از بروز فاجعه مربوط به نفت‌کش صافر را بررسی کردند.

شورای همکاری خلیج فارس امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این نشست در مقر شورای همکاری خلیج فارس در ریاض برگزار شد و طی آن الحجرف بر ضرورت تسریع تلاش‌ها برای تعامل با بحران نفت‌کش صافر و حمایت از تلاش‌های بین‌المللی برای تعامل با این بحران تأکید کرد و حمایت مستمر از رفع درد و رنج انسانی ملت یمن را ضروری خواند.

بنابر گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، شرکت‌کنندگان در این نشست، تلاش‌های سازمان‌های فعال در امور انسانی در یمن و تقویت هماهنگی مشترک برای حمایت از تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی همزمان با آتش‌بس در این کشور و نیز طرح سازمان ملل در خصوص نفت‌کش صافر به منظور جلوگیری از بروز قریب الوقوع فاجعه زیست محیطی و اقتصادی را بررسی کردند.

تجاوز ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی به یمن اکنون وارد هشتمین سال شده است که تاکنون در نتیجه حملات این ائتلاف هزاران نفر از مردم یمن شهید و زخمی شده‌اند و خسارت‌های زیادی به زیرساخت‌های این کشور وارد آمده است. از هفته گذشته آتش‌بس در یمن تحت نظارت سازمان ملل اعلام شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها