رایزنی بشار اسد با علمای دینی در دمشق

رایزنی بشار اسد با علمای دینی در دمشق
سه شنبه 23 فروردين 1401 - 12:52

رئیس جمهور سوریه در دیدار با علمای دینی در دمشق بر ضرورت مقابله با افکار مسموم در جوامع اسلامی تاکید کرد.

العالم - سوریه

«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه به مناسبت ماه رمضان با هیئتی از علمای دینی در دمشق دیدار کرد.

وی در این دیدار که با حضور «محمد عبدالستار السید» وزیر اوقاف سوریه به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار شد، تاکید کرد: نهادهای دینی در جهان اسلام از نظر عقیدتی و اندیشه‌ای با چالش‌های بسیار گسترده و مسمومی روبرو هستند. این نهادها برای تقابل با این چالش‌ها و افکار مسمومی که جوامع ما را تهدید می‌کند، به ابزارها و روش‌های نوین در حوزه‌های تربیتی و اخلاقی، آداب و رسوم و سنت ها نیاز دارند.

اصلاح مفاهیم و باورها و اندیشه‌ها و متناسب سازی آن با جوهر دین از محورهای گفتگوی این دیدار بود و رئیس جمهور سوریه در این زمینه تاکید کرد: علمای نهاد دینی در سوریه مراحل مهمی را در توسعه مفاهیم دینی و اصلاح باورهای غلطی طی کرده‌اند که در دوره‌های طولانی در علما نفوذ کرده بود و در جامعه تاثیر مستقیم داشت.

وی ادامه داد: مفهوم عمیق اصلاح و تجدید مفاهیم به توانایی ما در درک عمیق معارف از طریق علم و باور این نکته که قران کریم کتابی برای همه اعصار و شرایط است، بستگی دارد.

رئیس جمهور سوریه همچنین بر اهمیت بازگشت به آموزه‌های دینی مبتنی بر اصول اولیه شریعت مندرج در قرآن و حدیث شریف تاکید کرد.

در این دیدار همچنین علما در زمینه‌های مختلف از جمله کارکرد نهادهای دینی، میانه روی و اعتدال اسلام و جایگاه تمدنی و نقش سوریه در حفظ و نشر ارزش‌های اسلامی در جهان اسلام سخن گفتند.

پربیننده ترین خبرها