دومین پیام کتبی امیر قطر به اتحادیه اروپا طی ۲۰ روز

دومین پیام کتبی امیر قطر به اتحادیه اروپا طی ۲۰ روز
سه شنبه 23 فروردين 1401 - 21:27

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در پیامی کتبی به شارل میشل رئیس شورای اروپا بر لزوم توسعه روابط دوجانبه دوحه و اتحادیه اروپا تاکید کرد.

العالم - اروپا

پایگاه خبری الخلیج آنلاین با اشاره به اینکه این دومین پیام امیر قطر به اروپایی ها طی ۲۰ روز گذشته است، نوشت: بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه قطر، عبدالعزیز بن احمد المالکی سفیر قطر در اتحادیه اروپا و ناتو در دیدار روز گذشته خود با مشاور سیاست خارجی رئیس شورای اروپا مانون بارتود، در بروکسل این پیام را تحویل داد .

این بیانیه بدون ارائه جزئیات بیشتر توضیح داد: این پیام به "روابط دوجانبه و راه های توسعه و گسترش آنها" مربوط می شود.

وزارت امو ر خارجه قطر در ۲۴ مارس (ماه میلادی گذشته) گزارش داده بود امیر قطر نامه ای به روبرتا مزولا، رئیس پارلمان اروپا ارسال کرده است ، براساس این منبع وی در این پیام که توسط سفیر قطر ، المالکی به مدیر دفتر رئیس پارلمان اروپا ارائه شد نیز بر"روابط دوجانبه و راه های حفظ و توسعه این روابط " تاکید کرده بود .

در ۲۱ فوریه، قطر، اتحادیه اروپا و جامعه انرژی اتمی اروپا توافق نامه ای را در مورد تأسیس نمایندگی هیئت اتحادیه اروپا در دوحه، امتیازات و مصونیت های مربوط به آن امضا کردند.

هدف ازایجاد این نمایندگی نیز " تقویت روابط قطر و اروپا و پیشبرد این روابط برای گشودن مسیر جهت گذر به مرحله جدیدی از همکاری بین دو طرف" عنوان شده است.

و جوزپ بورل، کمیسر عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اکتبر گذشته افتتاح این نمایندگی در قطر را به عنوان بخشی از تلاش های خود برای افزایش حضور اروپا در منطقه خلیج فارس اعلام و خاطرنشان کرد که در حال آماده سازی یک برنامه "ارتباطات مشترک با خلیج فارس " است که در بهار آینده به کمیسیون اروپا ارائه خواهد کرد.

قطر و اتحادیه اروپا در سال های گذشته در مناسبتهای مختلف تمایل خود را برای تقویت روابط دوجانبه در زمینه های مختلف ابراز کرده اند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها