بزرگترین تغییر در رهبری نظامی ناتو از زمان تهاجم روسیه به اوکراین

بزرگترین تغییر در رهبری نظامی ناتو از زمان تهاجم روسیه به اوکراین
سه شنبه 23 فروردين 1401 - 22:39

روز سه‌شنبه مقامات آمریکایی گفتند: انتظار می‌رود یک ژنرال ارشد آمریکایی در اروپا به عنوان فرماندهی همه نیروهای ایالات متحده و متحدانش در این قاره ارتقا یابد و این بزرگترین تغییر در رهبری نظامی ناتو از زمان تهاجم روسیه به اوکراین در فوریه گذشته است.

العالم - آمریکا

به گفته مقامات، قرار است یک ژنرال جدید نیز به عنوان فرماندهی یگان ویژه منصوب شود تا جانشین هر دو فرماندهی شود که قرار است در سال جاری در چارچوب چرخش عادی فرماندهان، بازنشسته شوند.

این در حالی است که هیچ اظهارنظری از سوی کاخ سفید پیرامون این امر، منتشر نشده است.

ژنرال کریستوفر کافولی، فرمانده کنونی ارتش آمریکا در اروپا، فرماندهی آمریکا در اروپا را که مسئول تمام عملیات های نظامی آمریکا در سراسر این قاره است، بر عهده خواهد داشت. رئیس فرماندهی ایالات متحده در اروپا همچنین به عنوان فرمانده عالی نیروهای هم پیمان در اروپا و مسئول عملیات ناتو در آنجا خدمت می کند.

کاولی فرماندهی حدود 20000 سربازی که ایالات متحده از زمان حمله روسیه به اوکراین در اروپا مستقر کرده است، به اضافه 80000 نیروی آمریکایی دیگر مستقر در این قاره و 40000 سرباز دیگر ناتو را بر عهده خواهد داشت.

کاولی در افغانستان خدمت کرده، به زبان های روسی، ایتالیایی و فرانسوی صحبت می کند و پیش از این به عنوان مدیر امور روسیه در ستاد مشترک ارتش خدمت می کرد.

کاولی پس از معرفی رسمی از سوی کاخ سفید، باید تایید سنا را کسب کنند.

پربیننده ترین خبرها