آخرین تحولات از تنش‌ها در کرانه باختری؛ یک فلسطینی شهید و ده‌ها نفر مجروح شدند

آخرین تحولات از تنش‌ها در کرانه باختری؛ یک فلسطینی شهید و ده‌ها نفر مجروح شدند
چهارشنبه 24 فروردين 1401 - 14:12

در پی حمله گسترده صبح امروز ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف کرانه باختری، یک جوان فلسطینی شهید و ده‌ها نفر مجروح و اسیر شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی که تصمیم گرفته نیروهای بیشتری را در مناطق پرتنش با فلسطینیان در کرانه باختری مستقر کند و به دنبال بازسازی قسمت‌های تخریب شده دیوار حائل و نژادپرستانه در شمال کرانه باختری است، همچنان در حال حمله به مناطق مختلف در این منطقه است.

به اعلام منابع محلی فلسطینی، نظامیان صهیونیست، بامداد امروز (چهارشنبه، ۱۳ آوریل)، بار دیگر مناطق مختلف کرانه باختری را هدف قرار دادند.

بنا بر این گزارش، صهیونیست‌ها، شهرک قباطیه در مجاورت جنین، شهرک بیتا در جنوب نابلس، شهرک جبع در جنوب جنین، الخلیل و برخی مناطق دیگرحمله و شماری از جوانان فلسطینی را بازداشت کردند.

سخنگوی رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که امروز بازداشت‌های گسترده‌ای در جنین، طولکرم، نابلس و مناطق دیگری از کرانه باختری صورت گرفت.

مبارزان فلسطینی صهیونیست‌ها را از قباطیه بیرون راندند

با این حال، در شهرک قباطیه، مبارزان فلسطینی با صهیونیست‌ها درگیر شدند و آن‌ها را به عقب‌نشینی از این منطقه واداشتند هرچند که در جریان این حمله، «مصعب حنایشه» جوان فلسطینی تحت تعقیب این رژیم دستگیر شد.

زخمی شدن دو جوان فلسطینی در شمال الخلیل

منابع محلی از زخمی شدن دو جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی در شهرک بیت امر در شمال الخلیل خبر دادند.
حال یکی از مجروحان به شدت وخیم است و با وجود شدت جراحات وارده، از سوی صهیونیست‌ها به اسارت گرفته شد.

حمله نظامیان صهیونیست به طولکرم

اشغالگران صهیونیست، صبح امروز به شهرک «کفر بلد» در شرق طولکرم حمله کردند و با تیراندازی و استفاده از گاز اشک آور در خیابان‌های مختلف این شهرک مستقر شدند که با مقاومت شهروندان فلسطینی مواجه شدند اما هنوز هیچ فلسطینی در جریان این درگیری‌ها مورد اصابت گلوله قرار نگرفته است. این در حالی است که نظامیان رژیم صهیونیستی، روز گذشته با تیراندازی و استفاده از گاز اشک آور، به دانشگاه فنی و حرفه‌ای خضوری در غرب شهر طولکرم حمله کردند.

به نوشته خبرگزاری فلسطینی «وفا»، در این حمله به محوطه این دانشگاه، ۱۱ دانشجو به دلیل تیراندازی مجروح شدند و علاوه بر آن‌ها، ۳۴ دانشجو به دلیل استنشاق گاز اشک‌آور دچار خفگی شدند و شش دانشجو نیز به دلیل پرت شدن و افتادن، زخمی شدند.

حمله نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف نابلس؛ شهادت یک جوان، و مجروحیت ۱۷ نفر

در حمله صبح امروز نظامیان صهیونیست به شهرک‌ها و روستاهای مختلف نابلس شماری از شهروندان فلسطینی مجروح شدند و اشغالگران شماری از آن‌ها را دستگیر کردند.

بنا بر این گزارش، اشغالگران به شهرکهای بیتا و اللبن الشرقی و عوریف در جنوب نابلس و منطقه الشرقیه در داخل شهر نابلس یورش بردند و طی آن به سوی شهروندان فلسطینی که در حال مقاومت در قبال این یورش بودند، تیراندازی کردند.

«احمد جبرئیل» مدیر اورژانس هلال احمر در نابلس به خبرگزاری وفا گفت که در حمله نظامیان صهیونیست به جنوب نابلس، شش شهروند فلسطینی به ضرب گلوله ساچمه‌ای مجروح شدند و حال یکی از آن‌ها که در شهرک بیتا از ناحیه سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفته، وخیم است. یکی از شهروندان فلسطینی از ناحیه سر مورد اصابت گلوله پلاستیکی قرار گرفته و دیگری با سنگی که به سرش برخورد کرده، مجروح شده است.

لحظاتی پس از انتشار این خبر، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که جوان فلسطینی که از ناحیه سینه در نابلس هدف قرار گرفته بود، به دلیل شدت جراحات وارده، به شهادت رسید. وی که محمد حسن محمد عساف نام داشت، 34 ساله بود.

جبرئیل در خصوص حمله صورت گرفته به داخل شهر نابلس در محوطه مقبره حضرت یوسف (ع)، چهار شهروند فلسطینی با گلوله ساچمه‌ای و پنج شهروند با گلوله پلاستیکی مجروح شدند. یک شهروند نیز به دلیل اصابت یک گلوله گاز اشک‌آور دچار سوختگی شد و هشت نفر دیگر به دلیل استنشاق گاز اشک‌آور دچار خفگی شدند.

صبح امروز شماری از شهرک‌نشنیان تحت پوشش نظامیان صهیونیست، به مقبره حضرت یوسف (ع)، یورش بردند که با مقاومت شهروندان فلسطینی در نهایت مجبور به ترک این مقبره شدند. پس از عقب‌نشینی صهیونیست‌ها از مقبره حضرت یوسف، شمار زیادی از جوانان فلسطینی در حالی که در حمایت از جنین، شعار سر می‌دادند، خود را به این مقبره رساندند.

بنا بر این گزارش، صهیونیست‌ها با تفتیش برخی منازل در جنوب نابلس نه شهروند فلسطینی را بازداشت کردند.

حمله مجدد به جنین و دستگیری شش فلسطینی

صهیونیست‌ها، امروز بار دیگر به شهر جنین از چندین محور حمله کردند و صدای تیراندازی شدیدی از این شهر به گوش می‌رسد.

به گزارش فارس، بنابر اعلام رسانه‌های فلسطینی، اشغالگران در حمله امروز به جنین، شش شهروند را بازداشت کردند که سه تن از آن‌ها از ساکنان محله الشرقی بودند. با این حال امروز میان نظامیان صهیونیست و مبارزان فلسطینی درگیری مسلحانه صورت گرفت و خودروهای صهیونیستی ناچار به عقب‌نشینی از این شهر شدند.

پربیننده ترین خبرها