فیلم/ پیوندها و اشتراکات دو ملت ایران و افغانستان در دنیا بی نظیر است/ تقلای دشمن برای اختلاف افکنی با انتشار ویدیوهای جعلی+ فیلم

چهارشنبه 24 فروردين 1401 - 15:02

پس از تلاش عده ای مغرض برای فتنه انگیزی بین دو ملت ایران و افغانستان – با حمله به سفارت ایران در کابل – شمار زیادی از شهروندان افغان با تجمع در مقابل سفارت ایران در کابل، اقدام به گل افشانی و تقدیر از مواضع جمهوری اسلامی در قبال مهاجران افغان کردند.

العالم - آسیا

دکتر هادی محمدی، کارشناس مسائل استراتژیک به شبکه خبری العالم گفت که روابط بین دو ملت ایران و افغانستان واضح و شفاف است. دو ملت از روابط تاریخی، میراث، زبان و مذهب مشترک برخوردارند و این حجم از مشترکات بین هیچ دو ملتی در جهان دیده نمی شود.

وی خاطرنشان کرد که از زمان به قدرت رسیدن طالبان در این کشور، (دشمن) تلاش کرده است بین دو ملت اختلاف بیندازد. لذا اقدام به انتشار ویدیوهای جعلی در شبکه های فارسی و افغانستانی کرده تا با این کار اقدام به ترویج دیدگاه منفی در مورد ایران کنند.

این کارشناس مسائل استراتژیک تصریح کرد، برخی عناصر که خود را "حزب عدالت و آزادی" نامیده و در داخل افغانستان به وابستگی به طرف های غربی مشهورند و تعدادشان از 20 نفر فراتر نمی رود، با تجمع در مقابل سفارت ایران سعی کردند بین دو ملت اختلاف بیندازند.

وی ضمن انتقاد از عملکرد دولت طالبان تأکید کرد که حکومت طالبان می بایست امنیت سفارت های خارجی در این کشور را تأمین کند. اما مأموران دولتی به جای تأمین امنیت، فقط تماشاچی بودند.

دکتر محمدی خاطرنشان کرد که ایران از 40 سال پیش مهاجران افغان را راه داده است به طوری که بسیاری از این مهاجران، ایران را کشور اول خود می دانند و مثل شهروندان ایرانی زندگی می کنند و از امکاناتی برخوردارند که در کشور خودشان از آن بی بهره اند.

پربیننده ترین خبرها